جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تاکید بر توسعۀ روابط ایران و اندونزی در زمینۀ انرژی

وزرای نیرو و انرژی دو کشور ایران و اندونزی بر توسعۀ همکاری‌های دوجانبه در زمینۀ انرژی و بسترسازی برای حضور فعالانۀ شرکت‌های توانمند ایرانی در بازار انرژی اندونزی تاکید کردند.

وزرای نیرو و انرژی دو کشور ایران و اندونزی بر توسعۀ همکاری‌های دوجانبه در زمینۀ انرژی و بسترسازی برای حضور فعالانۀ شرکت‌های توانمند ایرانی در بازار انرژی اندونزی تاکید کردند.

“حمید چیت‌چیان”، وزیر نیروی ایران و “سودیرمان سعید”، وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی در نشست مشترکی که امروز در هتل بین‌المللی اسپیناس برگزار شد، دربارۀ ایده‌های مختلف برای عملیاتی کردنِ همکاری‌های دو کشور در زمینۀ تولید انرژی سخن گفتند.

وزیر ایرانی را در این نشست، “هوشنگ فلاحتیان”، معاون وزیر در امور برق و انرژی، و “عباس علی‌آبادی”، مدیرعامل گروه مپنا همراهی می‌کردند و هیئت عالی‌رتبۀ اندونزیایی شامل وزیر انرژی و منابع معدنی و “علوی شهاب”، نمایندۀ ویژه رئیس‌جمهوری اندونزی در امور خاورمیانه بود.

وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی که برای دومین بار در شش ماه گذشته به ایران سفر کرده است، در نشست امروز تاکید کرد که هدف از سفر او “زمینه‌سازی برای سفر رییس‌جمهور اندونزی به ایران در آینده” و “تقویت روابط دوجانبه و مذاکره در خصوص تبادل و امنیت انرژی بین دو کشور” است. او در سفر پیشین خود به تهران که خرداد ماه سال جاری انجام شد، از کارخانجات گروه مپنا بازدید کرده بود.

“سودیرمان سعید” افزایشِ ظرفیتِ تولید انرژی را یک راهبرد کلیدی برای توسعۀ اقتصادیِ اندونزی خواند ولی گفت که “هم‌اکنون کمبودهایی در این زمینه وجود دارد. وی افزود: “رویکرد دولت اندونزی، تنوع‌بخشی به منابع تولید انرژی و بهره‌گیری از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر از جمله انرژی خورشیدی، بادی و زمین گرمایی در اندونزی است.”

پس از برگزاری این نشستِ مشترک، ضیافتِ ناهاری به میزبانی گروه مپنا برگزار شد که در آن، هوشنگ فلاحتیان، معاون وزیر نیرو به معرفی توانمندی‌های گروه مپنا پرداخت. گزارش مفصلی نیز از قابلیت‌های موجود در گروه دانش‌بنیان و صنعتی مپنا در حوزه‌های برق، نفت و گاز و حمل‌ونقل ریلی ارائه شد و دربارۀ ضرورتِ تأمین پیش‌نیازهای حضور موثر و مشارکت فعالانه در توسعه زیرساخت‌های نیروگاهی اندونزی تاکید شد.

عباس علی‌آبادی، مدیرعامل گروه مپنا، علاقه‌مندی این مجموعۀ صنعتی برای سرمایه‌گذاری و حضور فعال در بازار انرژی اندونزی را اعلام کرد و گفت که “مپنا آمادگی دارد در مرحلۀ نخست و برای افزایش ظرفیت تولید برق اندونزی به میزان یک هزار مگاوات، سرمایه‌گذاری کند.” وی همچنین پیشنهاد راه‎‌اندازی یک مرکز ارائۀ خدمات نیروگاهی در اندونزی را مطرح کرد.

سودیرمان سعید، وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی نیز با ابراز رضایت از عملکردِ گروه مپنا در انجام پروژۀ تعمیرات اساسی و افزایش طول عمر نیروگاه بلاوان، امیدواری خود برای توسعۀ همکاری‌ها آتی در بخش انرژی را اعلام کرد.

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا