جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گروه مپنا “صادرکنندۀ نمونه ملی” معرفی شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم بیستمین دورۀ بزرگداشت «روز ملی صادرات» لوح تقدیر و تندیس صادرکنندۀ نمونۀ ملی را به نمایندۀ گروه مپنا تقدیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم بیستمین دورۀ بزرگداشت «روز ملی صادرات» لوح تقدیر و تندیس صادرکنندۀ نمونۀ ملی را به نمایندۀ گروه مپنا تقدیم کرد.

مراسم بیستمین سالروز ملی صادرات با عنوان «تجارت کهن و بازار مدرن»، پنج‌شنبه ۲۹ مهر ماه ۱۳۹۵ با حضور رئیس‌جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار شد و در آن از شرکت گروه مپنا به عنوان یکی از مهم‌ترین شرکت‌های فعال در زمینۀ خدمات فنی و مهندسی تجلیل شد.

امسال، این مراسم با حضور دکتر “حسن روحانی” رئیس‌جمهور، “محمدرضا نعمت‌زاده” وزیر صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان اتاق‌های بازرگانی و جمعی از بازرگانان کشور برگزار شد و از شرکت‌های مدال‌آور، صادرکننده ممتاز و نمونه صادراتی تقدیر شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، لوح تقدیر و تندیس “صادرکنندۀ نمونۀ ملی” را به پاس تلاش‌ها و خدمات گروه مپنا، به “محمدعلی دولت‌آبادی” معاون بازرگانی شرکت مپنا (به نمایندگی از مدیرعامل گروه) تقدیم کرد.

در بخشی از این تقدیرنامه آمده است: “نظر به اینکه صادرات کالا و خدمات بیانگر توانمندی اقتصاد کشور و حاکی از نقش سازندۀ بنگاه‌های صادرکننده است، موجب مسرت شد که گروه مپنا توفیق یافته است تا در بین بنگاه‌های تجاری، صنعتی و خدماتی جمهوری اسلامی ایران، نقش حائز تقدیری در عرصۀ رقابت منطقه‌ای و بین‌المللی برعهده گیرد. از این رو گروه مپنا به عنوان صادرکننده نمونه ملی برگزیده شده است”.

صادرکنندگان موفق، «برند معتبر» خود را مطرح می‌کنند

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر “حسن روحانی” در مراسم روز ملی صادرات گفت: «صادرکنندگانی که در صحنه منطقه و بین‌المللی توان دارند و بازار را تصاحب می کنند، می‌توانند «برند» خود را به عنوان «برند معتبر» در افکار عمومی جا بیاندازند. اگر چنین شود و بتوان صادرات را تداوم بخشید، بازار کالا و خدمات را به دست آورده‌ایم و این مسیری است که برای صادارت برنامه‌ریزی کرده‌ایم.»

رئیس‌جمهوری صادرات کالا و خدمات را یک زنجیره دانست و افزود: «همۀ زنجیره‌ها باید در کنار هم قرار گیرند تا صادرات کالا و خدمات موفق باشد.» روحانی با بیان اینکه «آغاز صادرات از تولید است»، تاکید کرد: «اساس اقتصاد مقاومتی این است که تولید با استانداردهای جهانی منطبق باشد. اگر بخواهیم صادرات را ادامه دهیم، کنترل تولید در داخل و استاندارد بودن تولید به عنوان اولین زنجیره مهم است.»

روحانی تصریح کرد: «اگر خدمات و کالا استاندارد نباشد، نه تنها بازار خارجی حتی بازار داخلی را هم از دست خواهید داد.» رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه دولت توان خود را در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز گذاشته و توانسته است آن را از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۵ میلیارد دلار برساند، گفت: “یکی از فضاهای خوبی که پسابرجام برای تولید و صادرکنندگان به وجود آورده، امکان مشارکت با شرکت‌های خارجی و برندهای معتبر بین‌المللی است”.

افزایش میزان صادرات غیرنفتی کشور به  ۶٨ میلیارد دلار

در این مراسم که «مسعود پزشکیان»، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی هم حضور داشتند، “مجتبی خسروتاج” رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، به عنوان اولین سخنران، به تشریح بخشی از موانع پیش روی صادرات از جمله «کوچک بودن شرکت‌های صادراتی»، «بالا بودن نرخ سود بانکی»، «بالا بودن هزینه‌های بندری و حمل و نقل» و «نبود موافقت‌نامه‌های دو و چند جانبه بین‌المللی» پرداخت.

پس از وی، “محمدرضا نعمت‌زاده” وزیر صنعت، معدن و تجارت به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص وضعیت صادرات کشور پرداخت. وی از برنامه‌ریزی جهت افزایش ۱۰ میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی کشور شامل خدمات و کالاهای غیرنفتی در سال جاری خبر داد و افزود: «در صورت تحقق این برنامه‌ها، میزان صادرات غیرنفتی کشور در سال جاری به  ۶٨ میلیارد دلار می‌رسد.»

“غلامحسین شافعی” رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز سند راهبردی توسعه صادرات غیرنفتی را نیازمند بازبینی دانست و گفت: «با توجه به تغییرات صورت گرفته در شرایط اقتصادی کشور، سند راهبردی ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور باید مورد بازبینی قرار گیرد.»

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا