جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مدیر عامل گروه مپنا خبر داد: احداث ۲ واحد آب شیرین کن در کیش

ایسنا – مدیرعامل گروه مپنا اظهار کرد: مپنا شیرین سازی آب از بازیافت حرارت اتلافی نیروگاه‌ها را در جزیره قشم آغاز کرده و در دهه فجر این پروژه ملی به بهره‌برداری می‌رسد و اولین واحد پروژه وارد مدار تولید می‌شود.

ایسنا – مدیرعامل گروه مپنا اظهار کرد: مپنا شیرین سازی آب از بازیافت حرارت اتلافی نیروگاه‌ها را در جزیره قشم آغاز کرده و در دهه فجر این پروژه ملی به بهره‌برداری می‌رسد و اولین واحد پروژه وارد مدار تولید می‌شود.

عباس علی‌آبادی در گفت وگو با خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که مپنا تلاش می‌کند از محل بازیافت حرارت برای کشور آب شیرین تولید کند، گفت: ظرفیت مرکز تولید همزمان برق و آب شیرین، شیرین سازی ۱۸ هزار متر مکعب آب و تولید ۵۰ مگاوات برق است و فاز اول تولید همزمان برق و آب شیرین در دهه فجر افتتاح می‌شود. همچنین فاز دوم نیز به فاصله دو ماه پس از افتتاح فاز نخست وارد مدار خواهد شد.

وی با اشاره به مذاکره مپنا برای احداث دو واحد دیگر تولید همزمان برق و آب شیرین در کیش و یک واحد دیگر درقشم، گفت:توربین‌های ۲۵ مگاواتی که با هدف تولید پراکنده در محل مصرف طراحی شده‌اند نیز به صورت سینگل شفت، به زودی به ۳۳ مگاوات سیکل ترکیبی تبدیل می‌شود و با این اقدام، مپنا برای بهبود و افزایش راندمان نیروگاه‌های کشور و کاهش اتلاف انرژی قدم‌های موثری را بر می‌دارد.

مدیرعامل گروه مپنا همچنین با بیان این خبر که گروه مپنا تا دو سال آینده به میزان ۲۵۰ مگاوات توربین‌های بادی ۲٫۵ مگاواتی را نصب می‌کند، اظهار کرد: توربین‌های مذکور بسیار مدرن هستند و همگام با دانش روز دنیا تولید می‌شوند.

علی‌آبادی اظهار کرد: توربین‌های بادی ۲٫۵ مگاواتی در پروژه کهک قزوین در حال نصب است و در خواف خراسان نیز نصب می‌شوند. وی با اشاره به این‌که مپنا در بخش انرژی خورشیدی هم در حال انجام فعالیت‌هایی است،‌ گفت: تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی یک اقدام ملی در کشور است و با تبدیل واحدهای گازی به سیکل ترکیبی، هشت تا ۱۰ میلیارد لیتر گازوییل در کشور صرفه‌جویی خواهد شد که در این راستا نیزگام برمی‌داریم.

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا