جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از کارخانه لکوموتیو مپنا: ۱۰ درصد محصولات مپنا صادر شود

وزیر راه و شهرسازی، در پی بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه شرکت مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا، توان مهندسی این گروه را ستود.

وزیر راه و شهرسازی، در پی بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه شرکت مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا، توان مهندسی این گروه را ستود.

دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی، طهایی استاندار البرز، دکتر پورسیدآقایی مدیرعامل راه‌آهن و معاونان و مدیران کل مربوطه، صبح روز پنجشنبه دوازدهم شهریور ماه با همراهی مدیرعامل گروه مپنا، از بخش‌های مختلف سالن‌های تولید کارخانه شرکت مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا از جمله سالن‌های بوژی، بدنه، رنگ، مونتاژ و تست بازدید نمودند.

در این دیدار که جمعی از مدیران ارشد گروه مپنا و نمایندگان رسانه‌های گروهی نیز حضور داشتند، پس از حضور مدعوین در سالن اجتماعات شرکت لکوموتیو مپنا، دکتر عباس علی‌آبادی ضمن خیر مقدم به مدعوین این رویداد، ‌توضیحات جامعی در خصوص گروه مپنا، فعالیت‌ها و حوزه‌های کاری گروه ارائه و دستاوردها،‌ توانمندی‌ها و وضعیت جاری مپنا و فرآیند تولیدات و اقدامات اجرایی انجام شده به ویژه در بخش حمل و نقل ریلی را تشریح کرد.

وی همچنین به تبیین فعالیت‌های مپنا در زمینه احداث لکوموتیوهای مسافری، مانوری و باری و… پرداخت.

وی اظهار داشت: تاکنون ۱۲۰ دستگاه لکوموتیو ایران سفیر تحویل کارفرما شده و مابقی (۳۰ دستگاه) نیز طبق برنامه تحویل خواهد شد.

مدیرعامل گروه مپنا با ارائه پیشنهاداتی در حوزه ریلی، مهم‌ترین موضوع بخش ریلی کشور در حال حاضر را “برقی­ سازی خطوط راه‌آهن” و نیز تامین مالی از طریق “اجاره به شرط تملیک” لکوموتیوها دانست.

دکتر علی‌آبادی، با تاکید بر اهمیت خطوط برقی ریلی و با اشاره به وجود ذخایر عظیم گازی در کشورمان افزود: می‌توان به جای گازوئیل از سوخت گاز در برقی‌سازی خطوط راه آهن استفاده کرد.

وی دومین راهکار مهم مپنا در حوزه ریلی را قراردادهای اجاره به شرط تملیک لکوموتیوها عنوان کرد که مورد استقبال وزیر قرار گرفت.

مدیرعامل گروه مپنا اظهار داشت: تاکنون ۱۲۰ دستگاه لکوموتیو ایران سفیر تحویل کارفرما شده و مابقی (۳۰ دستگاه) نیز طبق برنامه تحویل خواهد شد.

دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز با ابراز خرسندی از حضور در کارخانه لوکوموتیو مپنا، تصریح کرد: وصف این مجموعه را پیش از این شنیده بودم و امروز این توفیق حاصل شد تا از بخش­های مختلف کارخانه لکوموتیو مپنا بازدید کنم.

وی گفت: به همه مدیران و پرسنل این گروه و نیز به رهبری و مردم ایران زمین به جهت در اختیار داشتن چنین دانش روزی در این مجموعه تبریک می­گویم.

دکتر آخوندی افزود: امروز برند مپنا در کنار برند زیمنس قرار گرفته که افتخار بزرگی محسوب می‌شود و ما به مهندسان و پرسنل ایرانی مپنا افتخار می­کنیم که در میان تولیدکنندگان معتبر جهان قرار گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: راه‌آهن و توسعه آن، مسیر آینده شهرهای کشور است و کلانشهرها چاره‌ای جز تجهیز شدن به سیستم ریلی کارآمد ندارند و وزارت راه و شهرسازی نیز برای ایجاد ۱۳ هزار کیلومتر خطوط جدید ریلی در کشور برنامه‌ریزی می‌کند.

وی در جمع مدیران و کارکنان شرکت لکوموتیوسازی مپنا، خاطرنشان کرد: حمل و نقل ریلی از جهت اقتصادی نسبت به هر سیستم دیگر حمل و نقل، کارایی بیشتری دارد و درآینده کشورمان  نیز جایگاه مهمی ایفا خواهد کرد.

وی برخی پروژه‌ها مانند برقی کردن خطوط تهران – مشهد و تهران – تبریز را از جمله اولویت‌های وزارت راه دانست و افزود: لازم است با افزایش کارایی سیستم، سرعت خطوط ریلی کشور به حداقل ۲۰۰ کیلومتر در ساعت افزایش یابد.

آخوندی اضافه کرد: درحوزه نیروی کشش، برآورد ما حداقل نیاز به هزارو ۴۰۰ لوکوموتیو است و در همین راستا باید ۸۰۰ لکوموتیو جدید داشته باشیم که امیدواریم بخشی از نیازهایمان را از طریق مپنا تامین کنیم، ضمن آنکه اجرای مدل اجاره به شرط تملیک در این زمینه مناسب خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی خطاب به کارکنان گروه مپنا، اظهار کرد: ما قطعا علاقه‌‎مند به حمایت از این مجموعه هستیم و از صادرات محصولات شما حمایت خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: مپنا در بخش ریلی در آستانه حضور در بازارهای جهانی و رقابت با شرکت‌های معتبر بین‌المللی است و پیشتهاد می‌کنم ۱۰ درصد محصولات مپنا به صادرات اختصاص یابد.

دکتر آخوندی در پایان گفت: دیدگاه ما آن است که بخش صادرات می‌تواند بیش از پیش در مپنا مورد توجه قرار گیرد.

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا