جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مپنا میزبان دانشجویان عراقی شد

گروه مپنا روز شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵، در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و برقراری ارتباط میان صنعت و دانشگاه در سطوح ملی و فراملی، میزبان جمعی از دانشجویان کشور عراق بود.

گروه مپنا روز شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵، در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و برقراری ارتباط میان صنعت و دانشگاه در سطوح ملی و فراملی، میزبان جمعی از دانشجویان کشور عراق بود.

این گروه متشکل از دانشجویان رشته‌های مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، و مهندسی برق بود که به دعوت دانشگاه امیرکبیر به تهران آمده‌اند. این دانشجویان در بازدیدی ۴ ساعته از کارخانه‌های مپنا در حاشیۀ شهر کرج دیدار کردند تا از نزدیک با فعالیت‌های این بنگاه صنعتی عظیم ایرانی آشنا شوند.

اولین مرحلۀ این بازدید، دیدار از کارخانۀ ساخت و تولید ژنراتور مپنا (پارس) بود که طی آن دانشجویان عراقی با مراحل مختلفِ ساختِ ژنراتور از قبیل تراشکاری سنگین، هسته‌چینی و سیم‌پیچی آشنا شدند و پرسش‌های فنی خود را با کارشناسان مپنا مطرح کردند. آشنایی با فرآیند ساختِ پره‌های توربین بادی از دیگر قسمت‌های دیدار این گروه از کارخانه پارس بود.

شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) دیگر میزبان این تور علمی چهارساعته بود. دانشجویان عراقی در بازدید خود از تأسیسات شرکت مکو، فرآیند تولید و تست دستگاه‌های سیستم کنترل را از نزدیک مشاهده کردند و با سازوکار سامانۀ بومی اتوماسیون و کنترل فرآیند ساخت مپنا با نام تجاری MAPCS آشنا شدند.

خاتمه‌بخش این دیدار، بازدید از کارخانه ساخت و تولید توربین مپنا (توگا) بود که طی آن، توربین‌های گازی و بخار ساخت شرکت مپنا، از جمله توربین‌های به کار رفته در نیروگاه رمیله شهر بصره، به نمایش درآمد.

گروه مپنا پیش از این طراحی، تأمین تجهیزات و ساخت دو نیروگاه “الصدر” و “حیدریه” را در جنوب کشور عراق انجام داده و هم‌اکنون در حال پیش بردن پروژۀ عظیم نیروگاه ۳ هزار مگاواتی شهر نجف است. بازدید دانشجویان عراقی از تأسیسات صنعتی مپنا بخشی از تعهد مپنا به ارائۀ خدمات آموزشی به کشور عراق و در راستای افزایش میزان اشتراک دانش در سطح منطقه‌ای است.

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا