جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فرصت‌های بازار اندونزی، پیش‌روی توسعه فعالیت‌های مپنا

همزمان با حضور هیأت عالی‌رتبۀ اندونزیایی در تهران، وزیر انرژی و منابع معدنی این کشور به همراه مدیرعامل شرکت ملی نفت و گاز، مدیرعامل شرکت ملی برق اندونزی موسوم به پی‌.ال‌.ان، و سفیر این کشور در تهران در ضیافت ناهاری به میزبانی گروه مپنا حاضر شدند تا دربارۀ راه‌های توسعۀ همکاری‌ها گفتگو کنند.

همزمان با حضور هیأت عالی‌رتبۀ اندونزیایی در تهران، وزیر انرژی و منابع معدنی این کشور به همراه مدیرعامل شرکت ملی نفت و گاز، مدیرعامل شرکت ملی برق اندونزی موسوم به پی‌.ال‌.ان، و سفیر این کشور در تهران در ضیافت ناهاری به میزبانی گروه مپنا حاضر شدند تا دربارۀ راه‌های توسعۀ همکاری‌ها گفتگو کنند.

در ضیافت ناهاری که سه‌شنبه، ۲۳ آبان به افتخار “ایگناسیوس جونان”، وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی و هیأت همراه وی در هتل “اسپیناس پالاس” تهران برگزار شد، “عباس علی‌آبادی” مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره مپنا، از حضور هیأت عالی‌رتبۀ اندونزیایی در تهران استقبال کرد.

دکتر علی‌آبادی با تأکید بر اینکه نگاه مپنا به بازار اندونزی، نگاهی مبتنی بر شراکت استراتژیک است، از علاقه‌مندی به همکاری با این کشور مهم جنوب شرق آسیا در اجرای پروژه‌های نیروگاهی، نفت و گاز، و حمل و نقل ریلی سخن گفت. در ادامۀ این مراسم، “خلیل بهبهانی”، مدیرعامل بخش پروژه‌های سرمایه‌گذاری مپنا، توضیحاتی دربارۀ سوابق گروه مپنا، حوزه‌های فعالیت، تنوع محصولات و خدمات و دستاوردهای این بنگاه صنعتی عظیم ارائه داد.

آقای “ایگناسیوس جونان” وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی نیز با اشاره به پروژۀ موفق گروه مپنا در تعمیرات اساسی (اوورهال) نیروگاه بلاوان در جزیره سوماترای اندونزی، از حضور مپنا در بازار کشور متبوع خود استقبال کرد و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف انرژی از قبیل احداث و توسعه نیروگاه‌های حرارتی و تجدیدپذیر را از راه‌های حضور مپنا در بازار اندونزی خواند.

هیأت اندونزیایی مهمان مپنا در ضیافت ناهار روز سه‌شنبه، علاوه بر وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی، شامل مدیرعامل شرکت ملی نفت و گاز اندونزی، مدیرعامل شرکت ملی برق اندونزی موسوم به پی‌.ال‌.ان، و سفیر این کشور در تهران می‌شد. از مقامات ارشد ایرانی، “ولی‌الله محمدی نصرآبادی” سفیر ایران در اندونزی نیز در این ضیافت حاضر بود.

وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی و همراهان او بخشی از هیأت همراهی‌کنندۀ رئیس جمهور اندونزی، “جوکو ویدودو” هستند که دوشنبه شب، ۲۲ آذر ماه، برای دیداری دوروزه وارد تهران شدند. آقای «ویدودو» در سفر خود به تهران با رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله خامنه‌ای، رئیس‌جمهور، حسن روحانی و رئیس مجلس، علی لاریجانی دیدار خواهد داشت.

وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی نیز در زمان حضور خود در تهران علاوه بر ملاقات با مدیرعامل مپنا، با وزیر نفت، بیژن نامدار زنگنه نیز دیدار خواهد کرد. مپنا پیش از این در تابستان ۱۳۹۵ نیز میزبان سفیر اندونزی در تهران آقای «اوکتاویو علیم‌الدین» و همچنین در تابستان ۱۳۹۴ میزبان جمعی از روزنامه‌نگاران اندونزیایی بوده است.

یکی از برنامه‌های اصلی آقای «ویدودو» در مقام ریاست‌جمهوری اندونزی، افزایش ظرفیت تولید برق این کشور در حال توسعه از ۴۴ هزار مگاوات ظرفیت فعلی به ۷۹ هزار مگاوات است. گروه مپنا که در سال‌های اخیر راهبرد بین‌المللی شدن را دنبال کرده است، تاکنون موفق به تکمیل پروژه‌های بین‌المللی متعددی در منطقه خاورمیانه، جنوب آسیا و جنوب شرق آسیا شده و در حال حاضر مشغول تکمیل پروژۀ عظیم نیروگاه ۳۰۰۰ مگاواتی «رمیله» در جنوب کشور عراق است.

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا