جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

وزیر بهداشت: مپنا یک مجموعه بی‌نظیر و بسیار عظیم و پیشرفته است

«بهرام عین‌اللهی»، با حضور در کارخانجات گروه مپنا و بازدید از بخش‌های مختلف و سالن‌های ساخت و تولید تجهیزات، از نزدیک با دستاوردها و توانمندی‌های موجود در این گروه آشنا شد. مدیرعامل مپنا در این رویداد، از برنامه این گروه جهت قرار گرفتن ظرفیت عظیم مپنا در خدمت بخش درمان کشور خبر داد و تصریح کرد: امروز بسیاری از تجهیزات پیچیده پزشکی تا ایمپلنت‌ها در شرکت‌هایی شبیه مپنا در دنیا ساخته می‌شوند. وزیر بهداشت نیز مپنا را از افتخارات بزرگ کشور ما دانست و گفت: مپنا یک مجموعه بی‌نظیر است و شنیده‌های ما با آنچه امروز از مپنا دیدیم، تفاوت زیادی داشت، چراکه مپنا، بسیار عظیم و پیشرفته است. در این مراسم، مدیرعامل گروه مپنا با یادآوری همکاری&zwnj...

«بهرام عین‌اللهی»، با حضور در کارخانجات گروه مپنا و بازدید از بخش‌های مختلف و سالن‌های ساخت و تولید تجهیزات، از نزدیک با دستاوردها و توانمندی‌های موجود در این گروه آشنا شد. مدیرعامل مپنا در این رویداد، از برنامه این گروه جهت قرار گرفتن ظرفیت عظیم مپنا در خدمت بخش درمان کشور خبر داد و تصریح کرد: امروز بسیاری از تجهیزات پیچیده پزشکی تا ایمپلنت‌ها در شرکت‌هایی شبیه مپنا در دنیا ساخته می‌شوند. وزیر بهداشت نیز مپنا را از افتخارات بزرگ کشور ما دانست و گفت: مپنا یک مجموعه بی‌نظیر است و شنیده‌های ما با آنچه امروز از مپنا دیدیم، تفاوت زیادی داشت، چراکه مپنا، بسیار عظیم و پیشرفته است.
در این مراسم، مدیرعامل گروه مپنا با یادآوری همکاری‌های مشترک وزارت بهداشت و مپنا، تصریح کرد: تجهیزات جدید تصویربرداری و ایمپلنت‌های پیشرفته به زودی رونمایی خواهد شد و خبرهای خوشی برای مردم خواهیم داشت.   
در بخشی از این دیدار، برای نخستین بار، طرح ساخت ایمپلنت‌های پزشکی در حوزه‌های مفاصل، لگن و زانو مطابق استانداردهای بین‌المللی در کارخانجات مپنا ارائه شد. با اجرایی شدن این طرح، بهای تمام شده این محصولات تا 50 درصد کاهش خواهد یافت.
ایمپلنت‌های پزشکی از تکنولوژی بالایی برخوردارند و حدود 10 کشور دنیا توان طراحی و ساخت آن را دارا هستند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال “تولید، دانش‌بنیان، کارآفرین”، گفت: این نقشه راه مهمی برای نائل آمدن به دستاوردهای تولیدی داخلی است.
 وی با ابراز خرسندی از بازدید کارخانجات مپنا، تصریح کرد: مپنا تاکنون تلاش‌های بی‌قفه‌ای در زمینه ساخت و تأمین تجهیزات پزشکی مانند دستگاه «ام .آر .آی»  و «سی. تی. اسکن » نموده و در این زمینه با توافقاتی که با این مجموعه خواهیم داشت، می‌توانیم شاهد افزایش نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های علوم پزشکی با گروه مپنا باشیم.
وی اظهار داشت: امروز کارخانه‌های گروه مپنا، با استفاده از آلیاژهای بسیار پیشرفته می‌توانند تجهیزات پزشکی و ایمپلنت‌های مختلف ارتوپدی تولید کنند. ضمن آنکه مپنا در زمینه ساخت تجهیزات و لوازم پزشکی در اوج شیوع کرونا، به حوزه درمان کمک بسیار بزرگی کرد.
وزیر بهداشت، گفت: در برخی کشورها، بیمارانی به دلیل کمبود اکسیژن فوت کردند، اما در کشور ما هیچ بیماری به دلیل کمبود اکسیژن دچار مشکل نشد. وی همچنین از تلاش‌های متخصصان و کارشناسان داخلی مانند مپنا در این حوزه تقدیر کرد.
شایان ذکر است، «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت و جمعی از معاونان و مدیران ارشد این وزارت‌خانه، با همراهی مدیرعامل گروه مپنا، صبح روز پنج‌شنبه، هجدهم فروردین ماه 1401، در کارخانه مهندسی و ساخت پره‌توربین مپنا حضور یافتند و از توانمندی‌های مبتنی بر تحقیق و توسعه و تجربۀ شراکت‌های بین‌المللی مپنا دیدار کردند. پس از آن مدعوین، با همراهی “عباس علی‌آبادی”، مدیرعامل گروه مپنا، از بخش‌های مختلف و سالن‌های تولید کارخانه‌های مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا) و پره‌توربین مپنا (پرتو) بازدید کردند. در این دیدار برخی دستاوردهای نوین گروه مپنا از جمله دستگاه اکسیژن ساز و مرکز پایش نیروگاهی تبیین و ارائه شد. 
 

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا