جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گام مهم شهرداری تهران، گروه مپنا و گروه بهمن: تامین و توسعه زیرساخت استفاده از موتورسیکلت‌های برقی در پایتخت

در جلسه‌ای که به میزبانی شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) در تاریخ یکشنبه 24 اردیبهشت 1402 برگزار شد، توافقنامه همکاری مشترک ‌مابین معاونت حمل‌و‌نقل شهرداری تهران، شرکت مکو، گروه بهمن و با هدف توسعه موتور سیکلت برقی، ایجاد زیرساخت شارژ وسایل نقلیه برقی و خدمات باتری سواپ موتور سیکلت‌های برقی منعقد شد.

بر اساس مفاد این توافقنامه، هر سه طرف، جهت استقرار زیرساخت شارژ موتور سیکلت‌های برقی با قابلیت باتری سواپ و تامین حداقل 50 هزار دستگاه موتور سیکلت برقی، مسئولیت‌های مهمی را پذیرفتند. شرکت مکو به توسعه باتری پک برای موتور سیکلت‌های برقی، تولید و احداث ایستگاه شارژ و زیرساخت‌های تامین انرژی و سرویس‌های متصل متعهد شد.

همچنین گروه بهمن، مسئولیت توسعه و تامین موتور سیکلت‌های برقی و مشارکت در توسعه زیرساخت را بر عهده گرفته و از سوی دیگر، شهرداری تهران نیز مسئول تامین تسهیلات لازم و مکان‌های احداث ایستگاه شارژ و باتری سواپ خواهد بود.

از جمله بندهای مهم این توافقنامه می‌توان به مشارکت و همکاری استراتژیک بلند مدت در جهت احداث ایستگاه‌های شارژ و تامین سیستم های مرتبط با باتری سواپ موتور سیکلت‌های برقی، مشارکت در طراحی سیستم موتورسیکلت برقی متناسب با زیرساخت شارژ توسعه داده شده در شرکت مکو، مشارکت در ارائه خدمات نرم‌افزاری متصل و همکاری در ارائه کیف پول الکترونیکی و مکانیزم‌های تشویقی برای مشتریان اشاره کرد.

در این نشست، جلال بهرامی، معاون حمل‌و‌نقل ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اهمیت موضوع حمل‌و‌نقل برقی عمومی برای شهرداری تهران، توسعه و تولید موتور سیکلت برقی، ایجاد زیرساخت‌ها و ایستگاه‌های شارژ و سیستم باتری سواپ موتورسیکلت‌های برقی را اولویت مهمی در راستای توسعه حمل‌و‌نقل برقی دانسته و اعلام کرد شهرداری تهران از هر گونه توافقی در این راستا استقبال خواهد کرد.

در ادامه، رفان، مدیرعامل شرکت مکو، ابراز امیدواری کرد که همکاری گروه مپنا، گروه بهمن و شهرداری تهران با توجه به تجربیات سازنده می‌تواند زمینه‌ساز اتفاقات خوبی در حوزه حمل‌و‌نقل برقی عمومی در کشور شود.

همچنین، علیمرادلو، مدیرعامل گروه بهمن نیز ضمن توضیحاتی در خصوص سابقه شرکت ایران دوچرخ (زیر مجموعه گروه بهمن) و فعالیت‌های این گروه در زمینه موتور سیکلت‌های برقی و ضمن تمجید از دستاوردهای گروه مپنا در جهت توسعه زیرساخت شارژ وسایل نقلیه برقی به ویژه پلتفرم باتری سواپ موتور سیکلت برقی، آینده این همکاری را امیدوارانه و قدم مهمی در راستای کاهش آلودگی هوای کلانشهرها و عمل به مسئولیت اجتماعی مشترک عنوان کرد.

لازم به ذکر است این توافقنامه با عنایت به اهمیت کاهش آلودگی هوای کلانشهرهای کشور بخصوص تهران و لزوم توسعه حمل و نقل موتور سیکلت‌های برقی در کشور و با توجه به تجارب و توانمندی‌های شرکت‌ مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) در زمینه توسعه زیرساخت شارژ وسایل نقلیه برقی و گروه بهمن در بخش تولید وسایل حمل‌و‌نقل از جمله موتور سیکلت و شهرداری تهران در راستای ایجاد زمینه مناسب جهت توسعه حمل‌و‌نقل برقی و کاهش آلودگی هوای تهران به امضا رسید.

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا