جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آغاز بهره‌برداری و تزریق گاز از پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی به شبکه سراسری

نخستین ردیف فراورشی پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی توسط گروه مپنا به بهره‌برداری رسید و تزریق گاز به شبکه سراسری با ظرفیت 120 تن بر ساعت صورت گرفت. با توجه به سیاست‌گذاری وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران و در راستای تأمین گاز مورد نیاز داخلی و برداشت حداکثری از میدان مشترک پارس جنوبی، شرکت نیرپارس به نمایندگی از گروه مپنا، موفق به راه‌اندازی نخستین کمپرسور و ردیف گازی پالایشگاه فاز 14 جهت صادرات و تزریق گاز به خط لوله ششم سراسری شد. با راه‌اندازی این ردیف گازی، به میزان 14 میلیون متر مکعب به ظرفیت گازی شبکه سراسری افزوده می‌شود که در جبران کسری گاز مورد نیاز شبکه تأثیر فراوانی خواهد داشت. سرویس‌های جانبی مورد نیاز برای راه‌اندازی این واحد و سایر بخش...

نخستین ردیف فراورشی پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی توسط گروه مپنا به بهره‌برداری رسید و تزریق گاز به شبکه سراسری با ظرفیت 120 تن بر ساعت صورت گرفت.
با توجه به سیاست‌گذاری وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران و در راستای تأمین گاز مورد نیاز داخلی و برداشت حداکثری از میدان  مشترک پارس جنوبی، شرکت نیرپارس به نمایندگی از گروه مپنا، موفق به راه‌اندازی نخستین کمپرسور و ردیف گازی پالایشگاه فاز 14 جهت صادرات و تزریق گاز به خط لوله ششم سراسری شد.
با راه‌اندازی این ردیف گازی، به میزان 14 میلیون متر مکعب به ظرفیت گازی شبکه سراسری افزوده می‌شود که در جبران کسری گاز مورد نیاز شبکه تأثیر فراوانی خواهد داشت.
سرویس‌های جانبی مورد نیاز برای راه‌اندازی این واحد و سایر بخش‌های پالایشگاه، شامل تأمین آب دریا (با احداث آبگیر مستقل)، هوای ابزار دقیق، نیتروژن، بخار و  واحدهای آب نیز با تلاش گروه مپنا راه‌اندازی شده و هم‌اکنون در حال ارائه خدمات است.
پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی، آخرین مجتمع پالایشی  از زنجیره پالایشگاه‌های درحال توسعه پارس جنوبی است که مراحل ساخت و راه‌اندازی آن از سال 1389 آغاز شد و در سال 1401 با بهره‌برداری کامل از واحدهای جانبی و فرآیندی پایان می‌یابد.
شرکت نیرپارس از شرکت­های بخش نفت و گاز گروه مپنا، طراحی، تأمین کالا، اجرا، پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی سیستم تولید و توزیع برق اضطراری، واحد فشرده‌سازی گاز، واحدهای فرایندی شامل بازیافت گوگرد و گرانول سازی و تصفیه آب‌های اسیدی، همچنین کلیه سرویس‌های جانبی (واحدهای یوتیلیتی) و احداث آبگیر مستقل (با ظرفیت پمپاژ 2600 متر مکعب در ساعت) را بر عهده دارد و ساخت و بومی­سازی تجهیزات مورد نیاز نیز توسط تعداد دیگری از شرکت­های گروه مپنا شامل شرکت‌های مهندسی و ساخت توربین مپنا، برق و کنترل مپنا، البرزتوربین و مپنا بویلر انجام می­پذیرد.

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا