جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گروه مپنا میزبان وزیر برق عراق

مپنا نیوز - گروه مپنا صبح روز یکشنبه 12 اردیبهشت ماه میزبان «ماجد مهدی حنتوش» وزیر برق کشور عراق بود.

مپنا نیوز – گروه مپنا صبح روز یکشنبه 12 اردیبهشت ماه میزبان «ماجد مهدی حنتوش» وزیر برق کشور عراق بود.
در دیدار آقای حنتوش با «عباس علی‌آبادی»، مدیرعامل گروه مپنا و تعدادی از مدیران ارشد مپنا، زمینه‌های توسعه همکاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مدیرعامل گروه مپنا در ابتدای این دیدار با خوشامدگویی به وزیر برق عراق، از آمادگی مپنا برای حضور جدی‌تر در بازار برق کشور عراق خبر داد و همکاری با عراق را یکی از راهبردهای گروه مپنا عنوان کرد.
دکتر علی‌آبادی همچنین با اشاره به مشارکت مپنا در برخی پروژه‌های نیروگاه‌های حرارتی عراق، بر  آماده بودن زیرساخت‌ها و توان اجرایی این گروه برای حضور در بخش‌های نفت و گاز، حمل و نقل ریلی و سلامت کشور عراق نیز تأکید کرد.
در ادامه این ملاقات، مدیرعامل بخش پروژه‎‌های سرمایه‌گذاری گروه مپنا به ارائه گزارشی در زمینه سابقه فعالیت گروه مپنا در بازار برق کشور عراق، وضعیت پیشرفت پروژه‌ها، چالش‌های موجود، راهکارهای رفع موانع همکاری و زمینه‌های مختلف گسترش همکاری با کشور عراق پرداخت.
وزیر برق عراق نیز در این دیدار با اشاره به نیاز کشور متبوعش به تولید انرژی بیشتر، از علاقه عراق به گسترش انرژی‌های پاک خبر داد.
ماجد مهدی حنتوش با اشاره به ظرفیت‌های مپنا در زمینه ساخت نیروگاه‌های بادی و خورشیدی و برقی‌سازی، از گروه مپنا دعوت کرد تا برای سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌های انرژی پاک در آن کشور اقدام کند.
گروه مپنا از اواخر دهه هشتاد خورشیدی با ساخت نیروگاه‌های 324 مگاواتی الصدر و نیروگاه 162 مگاواتی حیدریه در توسعه نیروگاه‌های برق کشور عراق فعال بوده است.
در حال حاضر، نیروگاه عظیم سه‌هزار مگاواتی «رمیله» با ارزش بیش از دو میلیارد یورو در مجاورت شهر بصره به دست متخصصان گروه مپنا در حال ساخت است. فاز اول این پروژه شامل شش واحد گازی به ظرفیت 1098 مگاوات به پایان رسیده و احداث شش واحد گازی دیگر و شش واحد بخار برای تبدیل این نیروگاه به یک مجموعه سیکل ترکیبی در حال انجام است.

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا