جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

امضای قرارداد احداث نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی اندیمشک با گروه مپنا

قرارداد احداث نیروگاه سیکل ترکیبی 546 مگاواتی اندیمشک به امضاء ‌رسید.

قرارداد احداث نیروگاه سیکل ترکیبی 546 مگاواتی اندیمشک به امضاء ‌رسید.
مدیران عامل شرکت نیرو تراز پی‌ریز (زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری – وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) به عنوان کارفرما و گروه مپنا به عنوان پیمانکار، قرارداد احداث نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک را با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، روز سه‌شنبه 25 آذر ماه 99، در سالن تلاش نهایی و امضاء کردند.
بر اساس مفاد قرارداد، یک بلوک نیروگاه سیکل ترکیبی، به ظرفیت 546 مگاوات در شرایط ایزو، شامل دو واحد گازی کلاس E پیشرفته مدل MGT-70 (3)، دو دستگاه بویلر بازیاب حرارت با ظرفیت تولید بخار 290 تن بر ساعت، یک واحد توربین بخار مدل MST-54C، سیستم خنک کن اصلی از نوع ACC و سیستم کنترل نوع MAPCS در شهرستان اندیمشک استان خوزستان احداث خواهد شد. 
واحدهای گاز و بخار این نیروگاه توسط سه دستگاه ترانسفورماتور قدرت و از طریق یک پست بلافصل به شبکه برق سراسری  400 کیلو ولت متصل می‌شود.
همه تجهیزات اصلی این نیروگاه شامل توربین، ژنراتور، بویلر، سیستم خنک کن و سامانه کنترل در کارخانجات گروه مپنا ساخته می‌شود.
شرکت‌ احداث و توسعه پروژه‌های ویژه مپنا (توسعه 3) به نمایندگی از گروه مپنا، به عنوان پیمانکار اصلی پروژه نیروگاه اندیمشک، به کارگیری تجهیزاتMGT – 70 (3)  را در دستور کار قرار می‌دهد.
عملیات اجرایی پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک، 12 بهمن ماه 99 آغاز می‌شود. اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بیش از 4000 نفر در دوران احداث و بهره‌برداری پروژه، از اثرات مثبت این طرح در خوزستان خواهد بود.
تولید برق در نیروگاه اندیمشک تا ۱۹۲ مگاوات
مدیرعامل گروه مپنا در این مراسم اظهار داشت: گروه مپنا در قله فتوحات صنعت نیروگاهی است و چراغ کشور را به حول و قوه الهی و تلاش‌های فراوان روشن نگه داشته است.
دکتر عباس علی‌آبادی گفت: امروز تمامی کلاس‎‌های توربین‌های نیروگاهی در کشور ما قابل ساخت است.
وی با اشاره به بهره‌برداری اخیر از ژنراتور ۲۵۰ مگاولت آمپر گروه مپنا خاطرنشان کرد: این ماشین به تنهایی یک دستاورد در مقیاس جهانی است که با راندمان ۹۸.۷ درصد تولید شده و همتا ندارد. 
وی برق را زیرساخت و مقدمه توسعه دانست و گفت: تاکنون فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه احداث نیروگاه‌های برق صورت گرفته و امروز کشور ما در مقیاس جهانی در موقعیت بسیار مناسبی قرار دارد، البته لازم است که صنایع برقی توسعه یابد که تبدیل برق به کالا یا POWER2X و برقی‌سازی از این جمله است که در دنیای توسعه یافته نیز دنبال می‌شود.
مدیرعامل گروه مپنا افزود: کشور ما نیز می‌تواند این استراتژی صحیح را دنبال نماید و می‌توانیم کالاهایی را تولید کنیم که در حوزه رقابت جهانی حضور موفقی داشته باشیم.
وی گفت: گروه مپنا علاوه بر تولید برق از طریق منابع تجدیدناپذیر، این امکان و توانایی را دارد که با منابع تجدیدپذیر نیز با راندمان بسیار بالا تولید داشته باشد. امروز تولیدات مپنا به بسیاری از کشورهای منطقه و همسایه صادر می‌شود و چه خوب است که نیازهای بیشتری از داخل این گروه دانش بنیان تأمین شود.
دکتر علی‌آبادی با اشاره به قرارداد نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک تصریح کرد: اتفاق مهم رخ داده آن است که با تلاش‌های صورت گرفته، کیفیت و راندمان ماشین قابل نصب در این نیروگاه افزایش می‌یابد، به گونه‌ای که می‌توانیم با توربین پیشرفته MGT-70 (VER3) تا ۱۹۲ مگاوات برق تولید کنیم، ضمن آنکه از نظر مصرف سوخت نیز توان مصرف تنوعی از سوخت‌ها را خواهیم داشت.
وی در پایان گفت: این موارد نشانه ظرفیت بزرگ مپنا و کشور است و می‌تواند نوید روزهای بهتری را بدهد.

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا