جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رونمایی گروه مپنا از ژنراتور ۲۵۰ مگاولت آمپری و موتورسیکلت برقی

گروه مپنا از جدیدترین محصولات برقی خود رونمایی کرد. در مراسمی که صبح روز یکشنبه 23 آذر 99 در کارخانه شرکت مهندسی و ساخت ژنراتور مپنا (پارس) برگزار شد، از ژنراتور 250 مگاولت آمپری این شرکت رونمایی شد.

گروه مپنا از جدیدترین محصولات برقی خود رونمایی کرد.
در مراسمی که صبح روز یکشنبه 23 آذر 99 در کارخانه شرکت مهندسی و ساخت ژنراتور مپنا (پارس) برگزار شد، از ژنراتور 250 مگاولت آمپری این شرکت رونمایی شد.
مپنا نیوز – ژنراتور 250 مگاولت آمپری (200 مگاواتی)، بزرگترین ژنراتور هوا – خنک طراحی و ساخته شده در شرکت ژنراتور مپنا است که طراحی و ساخت آن به صورت کامل توسط متخصصان داخلی انجام شده و به لحاظ عملکردی، قابلیت رقابت با محصولات شرکت‌های صاحب‌نام بین‌المللی حوزه تجهیزات نیروگاهی را دارد.
نوآوری‌های به کار رفته توسط متخصصان شرکت پارس ژنراتور، منجر به بهبود کیفیت محصول در ابعاد الکترومغناطیسی، حرارتی و مکانیکی می‌شود. راندمان محاسباتی که مهم‌ترین شاخص عملکرد ژنراتور است نیز به عدد بسیار مطلوب ۹۸.۷۲ درصد رسیده است.
همچنین برای اولین بار در کشور، هسته فورج روتور ژنراتور گازی 185 مگاوات در کارخانه شرکت مهندسی و ساخت ژنراتور مپنا و از طریق همکاری با سازندگان داخلی تأمین شد.
قرارداد ساخت هسته فورج روتور ژنراتور گازی 185 مگاوات حرارتی که از استراتژیک­ترین کالاهای مورد نیاز در صنایع نیروگاهی است، به وزن حدود 39 تن و با طول 11 متر بین شرکت­های مپنا ژنراتور و مجتمع فولاد اسفراین در دی ماه ۹۸ به امضا رسید و موجب  تولید این کالای استراتژیک شد.
در این راستا، برای اولین بار وزین­ترین و بزرگ‌ترین قطعه مورد استفاده در صنایع نیروگاهی به تولید رسید. پیش از این دانش فنی ذوب­ریزی و فورج قطعات سنگین 100 تنی در اختیار شرکت‌های اروپایی و چینی بود.
قطعه دینامیکی تولید شده با نام هسته روتور، دارای وزن مذاب ریخته شده حدود ۱۰۰ تن، وزن قطعه خام پیش ماشین کاری شده ۳۸.۲ تن، طول قطعه حدود ۱۱ متر و حداکثر قطر قطعه 1055 میلیمتر است.
در حاشیه این مراسم، از دستگاه اسلاتر و موتورسیکلت برقی ساخت شرکت مهندسی و ساخت ژنراتور مپنا رونمایی شد.
کاربرد دستگاه اسلاتر، شیارزنی روتورهای ژنراتور ساخت شرکت مهندسی و ساخت ژنراتور مپنا است.
موتورسیکلت برقی شرکت پارس ژنراتور نیز با به کارگیری فناوری موتور محرک درون‌چرخ (in-wheel drive) طراحی شده است.
شایان ذکر است، در مراسم افتتاحیه، مدیرعامل گروه مپنا اظهار داشت: هم‌اکنون اتفاق مهمی در دنیا در زمینه تولید نیروگاه‌های برق در حال رخ دادن است و کشورهای توسعه یافته و شرکت‌های نیروگاه ساز به سمت افزایش راندمان و کارایی و نیز کاهش بهره‌برداری از نیروگاه‌های فسیلی و جایگزینی نیروگاه‌های تجدیدپذیر به منظور رعایت الزامات محیط زیستی و اقتصادی هستند.
دکتر عباس علی‌آبادی گفت: امروز گروه مپنا در زمینه حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر و افزایش راندمان نیروگاه‌ها در حال پیشبرد برنامه‌های هدف گذاری شده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنوعی از محصولات شامل حدود ۱۹۰ محصول در گروه مپنا در حال تولید است و در حالی که حدود ۱۰ سال قبل، بیش از یک میلیارد دلار در گروه مپنا برای محصولات خارجی ارزبری داشتیم این رقم با وجود توسعه مبادلات و فعالیت‌ها، به دلیل توانمندی‌ها در داخلی سازی به ۳۰۰ میلیون دلار کاهش یافته است و قطعاً با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در گروه مپنا، شاخص تولیدات داخلی باز هم افزایش و شاخص ارزبری کاهش خواهد یافت.
دکتر علی‌آبادی در پایان اظهار امیدواری کرد که به زودی شاهد دستاوردهای به مراتب بزرگتر در سطح گروه مپنا باشیم و بلوغ جهانی خود را افزایش داده و متکی بر علم و دانش، تولیداتمان را توسعه دهیم.

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا