جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سنکرون واحد اول بخار نیروگاه سیکل ترکیبی توس (فردوسی)

نخستین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی توس (فردوسی)، ساعت 13 پنج‌شنبه 27 شهریور ماه 13۹۹ با تلاش‌های مهندسان و کارکنان گروه مپنا و در شرایط محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، با شبکه برق سراسری کشور سنکرون شد.

نخستین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی توس (فردوسی)، ساعت 13 پنج‌شنبه 27 شهریور ماه 13۹۹ با تلاش‌های مهندسان و کارکنان گروه مپنا و در شرایط محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، با شبکه برق سراسری کشور سنکرون شد.
پروژه توسعه بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی توس که در 60 هکتار در 25 کیلومتری جاده مشهد به قوچان واقع شده است، مشتمل بر 3 واحد توربین بخار به ظرفیت 160 * 3 مگاوات بوده که در این مقطع واحد نخست این پروژه با ظرفیت 160 مگاوات وارد مدار شده است.
محدوده اجرای پروژه شامل شش واحد بویلر بازیافت حرارتی (HRSG)، سه واحد توربین و ژنراتور بخار تیپ E به ظرفیت نامی هر واحد  160 مگاوات، سه واحد سیستم خنک کن  ACC، پست 400 کیلوولت AIS و مشترکات و پست بلافصل نیروگاه است که به شرکت احداث و توسعه نیروگاه‌های مپنا (توسعه یک) به عنوان مدیریت پروژه و به صورت EPC واگذار و در آن از سامانه کنترل بومی ساخت شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) با نام تجاری MAPCS استفاده شده است.
پروژه توسعه بخش بخار نیروگاه توس، توسط کنسرسیومی از شرکت‌های گروه مپنا در حال احداث است.
این نیروگاه از جمله نیروگاه‌های خصوصی تحت مالکیت گروه مپنا در شرکت تولید برق توس مپنا بوده و پروژه توسعه بخش بخار این نیروگاه به روش قرارداد بیع متقابل با شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی در دست اجرا است.

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا