جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تفاهم‌نامه احداث راه‌آهن برقی اصفهان اهواز با گروه مپنا امضا شد

تفاهم‌نامه احداث راه‌آهن دو خطه برقی اصفهان – اهواز، به طول 510 کیلومتر امضا شد. بخش بسیاری از مسیر این راه‌آهن از مناطق کوهستانی عبور خواهد کرد.

تفاهم‌نامه احداث راه‌آهن دو خطه برقی اصفهان – اهواز، به طول 510 کیلومتر امضا شد. بخش بسیاری از مسیر این راه‌آهن از مناطق کوهستانی عبور خواهد کرد. 
تفاهم‌نامه احداث راه‌آهن برقی اصفهان – اهواز، توسط “عباس علی‌آبادی” به نمایندگی گروه مپنا و “خیراله خادمی” به نمایندگی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور امضا شد. این تفاهم‌نامه را “محمد اسلامی” وزیر راه و شهرسازی نیز امضا و به تایید رساند.
بر اساس مفاد تفاهم‌نامه، گروه مپنا مسئول اجرای کامل پروژه به صورت مهندسی – تدارک و ساخت – نصب و اجرا (EPC) و نیز تأمین مالی پروژه از طریق فاینانس خارجی و منابع مالی داخلی است. هزینه احداث این پروژه به عنوان یکی از طرح‌‌های اولویت‌دار و محورهای استراتژیک حمل و نقل ریلی کشور، حدود سه میلیارد یورو برآورد شده است. 
“انتقال 40 درصد بارهای عبوری و 50 درصد مسافران منطقه از جاده به راه‌آهن، تقویت ارتباط استراتژیک شمال – جنوب کشور و کاهش تقاضای حمل بار در محور گلوگاهی درود – اندیمشک،
ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای منطقه با کاهش تردد وسایل نقلیه سنگین جاده‌ای، توسعه اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال، توسعه صنعت فولاد استان خوزستان با حمل ارزان و سریع سنگ آهن از معادن مستقر در مرکز کشور و کاهش مصرف انرژی و آلودگی هوای منطقه” از جکله اهداف کلیدی و منافع ملی احداث راه‌آهن دو خطه برقی اصفهان – اهواز محسوب می‌شود.

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا