جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طراحی و ساخت تجهیز سامانه کشش هیدرولیک سیار در شرکت مپنا لوکوموتیو

شرکت مهندسی و ساخت لوکوموتیو مپنا، موفق به طراحی و ساخت تجهیز سامانه کشش هیدرولیک سیار در ناوگان حمل و نقل ریلی شد. با ساخت داخل این تجهیز، صرفه‌جویی و بهره‌مندی اقتصادی و سهم مناسب بازار حاصل خواهد شد.

شرکت مهندسی و ساخت لوکوموتیو مپنا، موفق به طراحی و ساخت تجهیز سامانه کشش هیدرولیک سیار در ناوگان حمل و نقل ریلی شد. با ساخت داخل این تجهیز، صرفه‌جویی و بهره‌مندی اقتصادی و سهم مناسب بازار حاصل خواهد شد.   
این تجهیز هیدرولیک، به صورت حرفه‌ای در یک شرکت هلندی به تولید انبوه رسیده بود، بر این اساس پس از اخذ استعلام قیمت از این شرکت اروپایی و هزینه‌های بالای آن و نیز مشکلات مربوط به فروش به ایران به دلیل مسائل بین‌المللی، طراحی و ساخت سامانه کشش هیدرولیک سیار (Mobile hydraulic puller) در دستور کار کارگاه چرخ و محور شرکت مپنا لوکوموتیو قرار گرفت و پس از مطالعات میدانی و تخصصی در زمینه طراحی مکانیکی اجزا، طراحی مدار هیدرولیک، محاسبات نیرو، ویژگی‌های استاتیکی سازه و مدل‌سازی تجهیز با استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی آغاز شد.
فرایند مونتاژ نهایی و تست تجهیز کشش هیدرولیک سیار در بخش‌های هیدرولیک، سازه و محاسبه‌های ابعادی پس از یک سال برنامه‌ریزی، مطالعه، تحقیق و آزمون به پایان رسید و در نخستین تست در شرایط واقعی، کارایی و قابلیت آن در  دمونتآژ چرخ صحه‌گذاری شد. با استفاده از تجهیز فوق چرخه تعمیر اساسی انواع چرخ  موجود در ناوگان حمل و نقل ریلی کشور در کارگاه چرخ و محور شرکت مهندسی و ساخت لوکوموتیو مپنا کامل شده و این شرکت در حال حاضر آمادگی ارائه انواع خدمات در زمینه‌های تعویض چرخ، تعویض چرخ دنده، تعمیر گیربکس، تعمیر اساسی و تعویض بلبرینگ‌های سر محور،  انجام تست‌های غیر مخرب روی محور و کنترل ابعادی و هندسی مجموعه چرخ را دارد. 
کسب سهم قابل توجه بازار در ارائه خدمات مرتبط با تعمیر اساسی چرخ و محور در طیف وسیعی از ماشین‌های ریلی موجود در ناوگان حمل و نقل ریلی کشور مانند انواع واگن باری و مسافری، لوکوموتیوهای GM,GE,Alstom، انواع خودکشش مترو و ترن‌ست، از اهداف راه‌اندازی کارگاه چرخ و محور در زیرمجموعه مدیریت تعمیرات و بازسازی محصول شرکت مهندسی و ساخت لوکوموتیو مپنا است.
ماشینMAE Wheelset press 315M  در کارگاه تعویض چرخ، محور و متعلقات بوژی مپنا لوکوموتیو، به منظور تعمیر اساسی چرخ و محور لوکوموتیو ایران سفیر تأمین شده است و برای انجام فرایند پرس در مجموعه چرخ و محور سایر ماشین‌های ریلی مانند انواع واگن‌های باری و مسافری، لوکوموتیوهای  GM,GE  Alstom و انواع خودکشش  مترو و ترن‌ست نیز کاربرد دارد.

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا