جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ورود گروه مپنا به صنعت پتروشیمی با تصویب هیئت مدیره

طرح پتروشیمی مستقل GTX مپنا و احداث نیروگاه تا ظرفیت ۵ هزار مگاوات در سه فاز در منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان به تصویب هیأت‌مدیره گروه مپنا رسید.

طرح پتروشیمی مستقل GTX مپنا و احداث نیروگاه تا ظرفیت ۵ هزار مگاوات در سه فاز در منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان به تصویب هیأت‌مدیره گروه مپنا رسید. 
طرح پتروشیمی مستقل GTX مپنا و احداث نیروگاه تا ظرفیت ۵ هزار مگاوات در منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان، پیش‌تر در قالب تفاهم‌نامه‌ای بین مدیرعامل بخش نفت و گاز گروه مپنا و مدیرعامل منطقه ویژه انرژی‌بر پارسیان به امضاء رسید.
موافقت اصولی و مجوز سوخت و خوراک طرح GTX مپنا توسط شرکت صنایع پتروشیمی ایران صادر شده است. در این واحد پتروشیمی، تولید محصولات اولیه متانول به ظرفیت یک میلیون و 650 هزار تن، میانی اولفین به ظرفیت 645 هزار تن و نهایی پلی‌ اتیلن به ظرفیت 200 هزار تن و پلی پروپیلن به ظرفیت 465 هزار تن در سال برنامه‌ریزی شده است.
بر اساس تفاهم‌نامه منطقه ویژه پارسیان، گروه مپنا علاوه بر سرمایه‌گذاری و احداث واحد مالکیتی پتروشیمی نسبت به تأمین برق این منطقه ویژه طی سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت اقدام خواهد کرد.
 گروه مپنا در برنامه کوتاه‌مدت متعهد به تأمین ۵۰ مگاوات برق جهت مصرف صنایع واقع در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان با استفاده از امکانات کنونی مپنا شده است.
 همچنین در برنامه میان‌مدت و در صورت وجود مصرف‌‌کننده بالفعل و قرارداد خرید، مپنا از محل طرح افزایش ظرفیت نیروگاه و پست برق عسلویه مپنا ۵۰۰ مگاوات برق حاصل از تبدیل سیکل ساده به ترکیبی را برای مصرف مجتمع پتروشیمی GTX مپنا و دیگر صنایع واقع در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان اختصاص خواهد داد.
در برنامه بلندمدت نیز گروه مپنا نصب تجهیزات و تأسیسات تولید برق در منطقه انرژی‌بر پارسیان برای ظرفیت تا ۵ هزار مگاوات در صورت تأمین شرایط کاری توسط طرفین و تبادل قراردادهای خرید تضمینی برق با سرمایه‌گذاران صنایع مختلف در منطقه را پیش‌بینی کرده است.
 احداث شبکه توزیع برق داخل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان مطابق با مطالعات، اسناد و نقشه‌های طرح جامع این منطقه توسط سرمایه‌گذار در قالب تفاهم‌های آتی طرفین حسب نیاز منطقه انجام خواهد شد.
برنامه‌ریزی برای تأمین برق منطقه در کارگروه مشترک گروه مپنا و منطقه انرژی‌بر پارسیان و با حضور عوامل ذیصلاح طرفین صورت خواهد گرفت.
 شایان ذکر است، منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان در غرب استان هرمزگان و در شهرستان پارسیان واقع شده است و در چشم‌انداز این منطقه تولید سالانه ۱۸ میلیون تن محصولات پتروشیمی، ۴ میلیون تن فولاد، ۶۰۰ هزار تن آلومینیوم و ۳میلیون تن آلومینا پیش‌بینی شده است. این منطقه با توجه به زیرساخت‌هایی نظیر زمین مناسب و اسکله و مجوزهای اخذ شده دارای پتانسیل بالای پیشرفت است.

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا