جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بازدید استاندار گلستان از پروژۀ تولید همزمان آب و برق قشم مپنا

استاندار گلستان به‌ همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جمعی از مدیران کل استانی از پروژۀ تولید همزمان آب و برق قشم مپنا بازدید کردند. در این بازدید یک روزه که با محوریت احداث آب شیرین کن در "گمیشان" استان گلستان و با حضور تنی چند از مدیران ارشد گروه مپنا صورت گرفت، کارکردهای بخش‌های مختلف این تأسیسات برای هیئت بازدیدکننده تشریح شد. در سفر دوم ریاست جمهوری و هیات همراه به استان گلستان، تفاهم‌نامه احداث پروژه آب‌‌شیرین‌کن گمیشان در این استان با هدف تولید 10 هزار متر مکعب آب شیرین با رعایت سازگاری با محیط زیست، روز دوشنبه 24 دی ماه سال جاری توسط معاون عمرانی استانداری گلستان و مدیرعامل بخش پروژه‌های سرمایه‌گذاری گروه مپنا در حضور رئیس‌جمهور امضاء شد؛ از این رو بازدید مدیران ارشد استانی از تأسیسات آب‌شیرین‌کن قشم مپنا نیز با هدف بررسی فرایند اجرایی و اقدامات لازم برای تحقق این تفاهم‌نامه صورت گرفت. به علت طولانی بودن خطوط انتقال مجتمع‎های آبرسانی، کمبود منابع آبی در برخی مناطق جنوبی استان گلستان و بالا بودن هزینه‎های انتقال آب، شرکت آب و فاضلاب روستایی این استان مطالعات امکان‎سنجی با هدف استفاده از آب‎های نامتعارف و شور را در دستور کار قرار داده و درحال حاضر در پنج نقطه «خواجه‎نفس»، «سیمین‎شهر»، «هوتن» و «کرند» (فجر شش)، «الغدیر» و «شمال مراوه‎تپه» کار مطالعات و امکان سنجی پروژه آب شیرین‌کن انجام شده است. احداث پروژه آب شیرین کن گمیشان، در راستای تحقق سیاست‌های کلان سند چشم‌انداز توسعه اقتصادی و اجتماعی و نیز توسعه زیرساخت‌های استان گلستان انجام خواهد شد. گفتنی است، پروژه آب شیرین کن گمیشان با سرمایه‌گذاری حدود 8 تا 10 میلیون یورو در زمینی به مساحت تقریبی 20 هکتار در حومه شهرستان گمیشان در نظر گرفته شده است. پروژه آب‌شیرین‌کن گمیشان توسط گروه مپنا و با سرمایه‌گذاری 10میلیون یورویی در فاز اول احداث خواهد شد و تا 4 برابر افزایش ظرفیت قابل ارتقاء است. با بهره‌برداری از این پروژه، روزانه 9 هزار متر مکعب آب شیرین تولید می‌شود و زمینه توسعه کشاورزی، اقتصاد مولد و اشتغال پایدار در منطقه فراهم خواهد شد. در پایان بازدید، استاندار گلستان از تمایل این استان برای کلنگ‌زنی هر چه سریعتر این پروژه خبر داد.

استاندار گلستان به‌ همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جمعی از مدیران کل استانی از پروژۀ تولید همزمان آب و برق قشم مپنا بازدید کردند.
در این بازدید یک روزه که با محوریت احداث آب شیرین کن در “گمیشان” استان گلستان و با حضور تنی چند از مدیران ارشد گروه مپنا صورت گرفت، کارکردهای بخش‌های مختلف این تأسیسات برای هیئت بازدیدکننده تشریح شد.
در سفر دوم ریاست جمهوری و هیات همراه به استان گلستان، تفاهم‌نامه احداث پروژه آب‌‌شیرین‌کن گمیشان در این استان با هدف تولید 10 هزار متر مکعب آب شیرین با رعایت سازگاری با محیط زیست، روز دوشنبه 24 دی ماه سال جاری توسط معاون عمرانی استانداری گلستان و مدیرعامل بخش پروژه‌های سرمایه‌گذاری گروه مپنا در حضور رئیس‌جمهور امضاء شد؛ از این رو بازدید مدیران ارشد استانی از تأسیسات آب‌شیرین‌کن قشم مپنا نیز با هدف بررسی فرایند اجرایی و اقدامات لازم برای تحقق این تفاهم‌نامه صورت گرفت.
به علت طولانی بودن خطوط انتقال مجتمع‎های آبرسانی، کمبود منابع آبی در برخی مناطق جنوبی استان گلستان و بالا بودن هزینه‎های انتقال آب، شرکت آب و فاضلاب روستایی این استان مطالعات امکان‎سنجی با هدف استفاده از آب‎های نامتعارف و شور را در دستور کار قرار داده و درحال حاضر در پنج نقطه «خواجه‎نفس»، «سیمین‎شهر»، «هوتن» و «کرند» (فجر شش)، «الغدیر» و «شمال مراوه‎تپه» کار مطالعات و امکان سنجی پروژه آب شیرین‌کن انجام شده است.
احداث پروژه آب شیرین کن گمیشان، در راستای تحقق سیاست‌های کلان سند چشم‌انداز توسعه اقتصادی و اجتماعی و نیز توسعه زیرساخت‌های استان گلستان انجام خواهد شد.
گفتنی است، پروژه آب شیرین کن گمیشان با سرمایه‌گذاری حدود 8 تا 10 میلیون یورو در زمینی به مساحت تقریبی 20 هکتار در حومه شهرستان گمیشان در نظر گرفته شده است.
پروژه آب‌شیرین‌کن گمیشان توسط گروه مپنا و با سرمایه‌گذاری 10میلیون یورویی در فاز اول احداث خواهد شد و تا 4 برابر افزایش ظرفیت قابل ارتقاء است. با بهره‌برداری از این پروژه، روزانه 9 هزار متر مکعب آب شیرین تولید می‌شود و زمینه توسعه کشاورزی، اقتصاد مولد و اشتغال پایدار در منطقه فراهم خواهد شد.
در پایان بازدید، استاندار گلستان از تمایل این استان برای کلنگ‌زنی هر چه سریعتر این پروژه خبر داد.

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا