جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مدیرعامل گروه مپنا: تجهیزات واحدهای سیکل ترکیبی آماده شده است

ایرنا – مدیر عامل گروه مپنا گفت: تجهیزات مورد نیاز ۱۲ واحد بخار برای راه اندازی واحدهای سیکل ترکیبی کشور تهیه و آماده نصب شده است.

ایرنا – مدیر عامل گروه مپنا گفت: تجهیزات مورد نیاز ۱۲ واحد بخار برای راه اندازی واحدهای سیکل ترکیبی کشور تهیه و آماده نصب شده است.

ˈعباس علی آبادیˈ روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با توجه به اینکه احداث و راه اندازی واحدهای سیکل ترکیبی نیاز ضروری کشور به شمار می رود، مواد اولیه مورد نیاز تمام ظرفیت های نیروگاهی کشور برای راه اندازی این واحدها تامین شده است.

به گفته وی، گروه مپنا، تجهیزات مورد نیاز ۱۲ واحد بخار که ۲۴ توربین گازی را تحت پوشش قرار می دهد را تهیه و آماده کرده است. علی آبادی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۶ هزار مگاوات نیروگاه گازی در کشور وجود دارد که با نصب واحدهای بخار و بدون اینکه سوخت اضافه ای مصرف شود، هشت هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده می شود.

مدیر عامل گروه مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران، اضافه کرد: میزان مصرف سوخت هر توربین گازی ۱۶۰ مگاواتی در سال ۳۰۰ میلیون متر مکعب گاز و یا ۳۰۰ میلیون لیتر گازوئیل است و بر این اساس با راه اندازی ۱۰ توربین بخار سالانه سه میلیارد لیتر گازوئیل صرفه جویی می شود.

به گفته وی، سرمایه صرف شده توسط سرمایه گذار در این واحدها از محل صرفه جویی سوخت تامین می شود. مدیر عامل گروه مپنا همچنین در خصوص منابع مالی مورد نیاز راه اندازی هر واحد بخار نیروگاه های سیکل ترکیبی گفت: با توجه به نوع سیستم و سایت نیروگاهی ارقام ممکن است مختلف باشد، اما راه اندازی هر واحد کمتر از ۱۵۰ میلیون یورو اعتبار نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، نیروگاه سیکل ترکیبی، شامل تعدادی توربین گاز و توربین بخار می شود که در آن با استفاده از بویلر بازیاب، از حرارت موجود در گازهای خروجی از توربین های گاز، برای تولید بخار آب مورد نیاز در توربین های بخار استفاده می شود.

اگر توربین گاز به صورت سیکل ترکیبی نباشد، گازهای خروجی آن، که می توانند تا ۶۰۰ درجه سانتیگراد دما داشته باشند، مستقیما وارد هوا شده و انرژی باقی مانده در آن هدر می رود. در حالی که در نیروگاه سیکل ترکیبی، از این انرژی استفاده شده و بویلر توربین بخار بدون نیاز به سوخت، بخار آب تولید می کند که نتیجه آن افزایش راندمان است.

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا