جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

توسعه بازار بین‌المللی انتظار وزیر نیرو از گروه مپنا / مپنا امروز نامی پرافتخار در جهان است

وزیر نیرو گفت: گروه مپنا در شرایط تحریم صنعت برق کشور با وجود تمام مشکلات داخلی و خارجی، با خلاقیت و هوشمندی، همه نیازها را تامین کرد و این افتخار بزرگی برای کشور محسوب می‌شود.

وزیر نیرو گفت: گروه مپنا در شرایط تحریم صنعت برق کشور با وجود تمام مشکلات داخلی و خارجی، با خلاقیت و هوشمندی، همه نیازها را تامین کرد و این افتخار بزرگی برای کشور محسوب می‌شود.

مهندس حمید چیت‌چیان در مراسم رونمایی و افتتاح دستاوردهای جدید گروه مپنا اظهار داشت: مپنا امروز یک نام شناخته شده و پرافتخار در جهان است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۷۳ هزار مگاوات ظرفیت اسمی نیروگاه‌های کشور، بیش از ۳۵ هزار مگاوات تولید گروه مپنا است که حدود نیمی از ظرفیت کشور را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گروه مپنا با گام‌های بلند و استوار خود، قدم‌های محکمی در تولید محصولات جدید برداشته است، گفت: تفکر وزارت نیرو آن است که از گروه مپنا به گونه‌ای حمایت کند تا این گروه به عنوان یک برند ملی در سطح جهانی مطرح باشد.

وی ادامه داد: تمام شرکت‌هایی که در حال حاضر زیرمجموعه مپنا هستند حاصل تلاش ۲۵ سال تلاش مدیران گروه مپناست، در حالی که ۲۵ سال قبل هیچ نامی از مپنا وجود نداشت و مپنا حاصل مدیریتی جهادی و به معنای عمیق، مظهر کامل اقتصاد مقاومتی است.

چیت‌چیان تصریح کرد: اگر مپنا نبود، بدخواهان ایران، مشکلات عدیده‌ای برای کشور ما ایجاد می‌کردند و به این ترتیب، نه تنها به صنعت برق بلکه به توسعه اقتصادی کشور نیز ضربه می‌زدند.

وزیر نیرو گفت: خوشبختانه امروز ۴۰ کشور دنیا از محصولات مپنا استفاده می‌‌کنند و تفکرات راهبردی مپنا منجر به آن شد تا مدیران احساس مسئولیت کرده و تنها به چند سال مسئولیت خود نیاندیشند و آینده‌نگر باشند.

وی تاکید کرد: وزارت نیرو می‌داند که بخشی از مشکلات گروه مپنا، زاییده مشکلات اقتصادی است که صنعت برق با آن مواجه است. اما حل این مشکلات، تنها بر عهده مدیران صنعت برق نیست و فراتر از حوزه اختیارات صنعت برق است که باید تصمیمات مهم در این خصوص گرفته شود.

گروه مپنا باید تلاش بیشتری در توسعه صادرات و بازار بین‌المللی داشته باشد

چیت‌چیان ادامه داد: اولین انتظار ما از مپنا این است که باید تلاش بیشتری در توسعه صادرات و بازار بین‌المللی داشته باشد، چرا که شرایط کنونی به گونه‌ای است که به دستور مقام معظم رهبری و در اجرای سیاست‌های دولت باید تلاش کنیم تا صادرات غیرنفتی را توسعه دهیم.

وزیر نیرو افزود: مساله‌ دوم آن است که مپنا باید رقابت‌پذیری را ارتقا دهد و از آنجا که مپنا بازار بزرگی در اختیار دارد، به این ترتیب دچار کهولت نمی‌شود. مساله بعدی نیز این است که مپنا بتواند بازدهی نیروگاه‌ها را ارتقا دهد و به تولید توربین‌های کلاس F بیشتر توجه کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی در دنیا موفق بوده‌اند که به موضوع و زمینه‌هایی که در آن قدرت دارند توجه کرده‌اند، بنابراین مپنا باید به این موضوع که همانا حفظ جایگاه خود و ارتقای رقابت‌پذیری است توجه نماید و وزارت نیرو نیز تمام تلاش خود را در حمایت از این مجموعه به عمل می‌آورد.

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا