جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

موفقیت گروه مپنا در اتمام پروژه حفاری و تکمیل ۱۱ حلقه چاه در میدان نفتی دانان

گروه مپنا، حفاری میدان نفتی دانان را با موفقیت به پایان رساند و 11 حلقه چاه در بخش تحت‌الارض را به طور کامل حفاری و به اتمام رسانید و جهت بهره برداری تحویل کارفرما شد. بخش نفت و گاز مپنا در قرارداد «پروژه نگهداشت و افزایش تولید میدان نفتی دانان» با حفاری و تکمیل ۱۱ حلقه چاه در مدت حدود سه سال موفق به ثبت رکوردهای قابل توجهی در این حوزه شد. عمده فعالیت‌های انجام شده توسط نمایندگان مپنا در بخش تحت‌الارض پروژه دانان شامل انجام مطالعات، خدمات مهندسی، خرید کالا، حفاري و تکمیل 11 حلقه چاه جدید بوده است. چاه‌های میدان نفتی دانان به صورت عمودی ، با عمق نهایی بین سه هزار و 500 متر تا سه هزار و 800 متر و با هدف توسعه تولید و ازدیاد برداشت از مخزن سروک حفاری...

گروه مپنا، حفاری میدان نفتی دانان را با موفقیت به پایان رساند و 11 حلقه چاه در بخش تحت‌الارض را به طور کامل حفاری و به اتمام رسانید و جهت بهره برداری تحویل کارفرما شد. 
بخش نفت و گاز مپنا در قرارداد «پروژه نگهداشت و افزایش تولید میدان نفتی دانان» با حفاری و تکمیل ۱۱ حلقه چاه در مدت حدود سه سال موفق به ثبت رکوردهای قابل توجهی در این حوزه شد.
عمده فعالیت‌های انجام شده توسط نمایندگان مپنا در بخش تحت‌الارض پروژه دانان شامل انجام مطالعات، خدمات مهندسی، خرید کالا، حفاری و تکمیل 11 حلقه چاه جدید بوده است.
چاه‌های میدان نفتی دانان به صورت عمودی ، با عمق نهایی بین سه هزار و 500 متر تا سه هزار و 800 متر و با هدف توسعه تولید و ازدیاد برداشت از مخزن سروک حفاری گردید و با دستیابی به نرخ تولید بیش از نظر کارفرمای پروژه به میزان یک هزار و 500 تا دو هزار و 200 بشکه در روز که این مهم از متوسط نرخ تولید چاه‌های پیشین حفاری شده (هزار بشکه در روز) بیشتر میباشد، موفق به تحقق تمامی اهداف بخش نفت و گاز گروه مپنا در این پروژه شد.
بهترین رکورد ثبت شده در حفاری و تکمیل چاه شماره 18 در طول 107 روز است که در این دوره همچنین مپنا موفق به ثبت 376 روز متوالی بدون حادثه ناتوان کننده (LTI Free Days) در دستگاه حفاری نور یک با رعایت الزامات بهداشت، ایمنی و محیط زیست شد و نقطه عطفی در کارنامه دستاوردهای این شرکت به ثبت رسید.
با حفاری چاه شماره 15 و افزایش تولید بیش از سه هزار بشکه در روز که از حداکثر نرخ تولید پیش‌بینی شده در این میدان نیز بسیار بالاتر بود، که رکورد ویژه‌ای را به نام مپنا به ثبت رسید. مدیریت و راهبری همزمان سه دکل حفاری فعال در میدان و نظارت مداوم بر عملکرد شرکت‌های سرویس‌دهنده نیز از دیگر دستاوردهای عملیات انجام شده در این پروژه بود.
فاز عملیاتی بخش تحت‌الارض پروژه دانان در ماه‌های انتهایی سال 1398 با استقرار دکل حفاری نور دو بر روی چاه شماره 10 دانان آغاز و در مجموع 11 حلقه چاه در این میدان با راهبری سه دکل حفاری شامل دو دکل ملکی و یک دکل استیجاری و بهره‌گیری از خدمات شرکت‌های سرویس دهنده جانبی ملکی و قراردادی، حفاری و تکمیل شد. این پروژه روز پنجم مرداد 1401 با اتمام عملیات حفاری دکل نور یک در چاه شماره 11A دانان با موفقیت به پایان رسید.
میدان نفتی دانان در استان ایلام با فاصله ۳۰ کیلومتری از جنوب شرقی دهلران و ۸۰ کیلومتری شمال غربی اندیمشک در سال ۱۳۸۶ کشف و تولید نفت از آن در سال ۱۳۹۳ آغاز شد. نفت خام استحصال شده از میدان دانان از طریق خط لوله به واحد بهره‌برداری دهلران انتقال می‌یابد و پس از شیرین‌سازی و فشارافزایی، توسط خط لوله‌ ۱۶ اینچ به طول ۵۲ کیلومتربه واحد نمک‌زدایی چشمه‌خوش ارسال می‌شود.
شایان ذکر است گروه مپنا و شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، قرارداد «پروژه نگهداشت و افزایش تولید میدان نفتی دانان» را در بهمن ماه سال ۱۳۹۷ با مدیریت شرکت توسعه نفت وگاز مپنا (OGDC) و پیمانکاری شرکت حفاری مپنا به صورت EPD به امضاء رساندند.

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا