جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

توافق‌نامه سرمایه‌گذاری تامین و بهره‌برداری ۱۵۰ لکوموتیو باری میان مپنا و راه‌آهن امضا شد

توافق‌نامه سرمایه‌گذاری در طرح تامین و بهره‌برداری ۱۵۰ لکوموتیو باری میان گروه مپنا و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران امضا شد.

توافق‌نامه سرمایه‌گذاری در طرح تامین و بهره‌برداری ۱۵۰ لکوموتیو باری میان گروه مپنا و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران امضا شد.

این توافق‌نامه در حاشیه سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی و نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل ریلی، پیش از ظهر سه‌شنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه به امضای آقایان دکتر علی‌آبادی و دکتر پورسیدآقایی مدیران عامل گروه مپنا و راه‌آهن ج.ا.ا رسید.

براساس مفاد این توافق‌نامه، با سرمایه‌گذاری گروه مپنا و استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی، تعداد یکصد و پنجاه لکوموتیو باری تامین و به منظور بهره‌برداری، به صورت اجاره تحویل راه آهن کشورمان خواهد شد.

زمان تحویل نخستین لکوموتیو باری، یک سال پس از انعقاد قرارداد و مدت زمان تحویل کامل لکوموتیوهای باری توسط مپنا به راه آهن ظرف چهار سال خواهد بود. همچنین دو طرف ملزم شدند که توافق نامه حاضر دو ماه پس ازامضا به قرارداد تبدیل و اجرایی شود و راه‌آهن نیز متعهد شد تا در مدت ۷ سال حداقل ۹۰ درصد قابلیت به کارگیری لکوموتیوهای تحویلی را بپردازد.

مدیرعامل مپنا در حاشیه امضاء قرارداد ورود ۱۵۰ لکوموتیو باری به شبکه ریلی گفت: سرمایه‌گذاری در پروژه های زیربنایی یک تکلیف ملی است و از آنجا که این شرکت یک بنگاه ملی تلقی می‌شود انتظار می‌رود در پروژه‌های زیربنایی سهم خود را ایفا کند.

دکتر علی‌آبادی گفت: مپنا آماده است همانگونه که در حوزه برق و نفت و گاز وارد شده، با این ویژگی در بخش ریلی هم به وظیفه ملی خود عمل کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت مپنا با دارا بودن بیش از ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه در کشور یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران در حوزه برق کشور است تصریح کرد: شرکت مپنا با امضاء قرارداد ورود ۱۵۰ دستگاه لکوموتیو باری به شبکه ریلی، سهم قابل توجهی از کشنده‌های ریلی را بر عهده گرفته و با توجه به اینکه استراتژی مپنا، حرکت به سمت ساخت داخل است به منافع جانبی آن از طریق ایجاد اشتغال به شکل مستقیم با ساخت لکوموتیو و به شکل غیر مستقیم با بهره‌برداری از آن می کوشد نقش قابل توجهی در اقتصاد کشور ایفا کند.

شایان ذکر است در این مراسم تعدادی از مدیران ارشد گروه، مدیرعامل شرکت مپنا را همراهی نمودند.

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا