جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ابلاغ تحویل دائم واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی کهنوج

نیروگاه کهنوج
تحویل دائم واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی کهنوج در تاریخ 17 مرداد 1403 به شرکت احداث و توسعه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی مپنا (توسعه 2) ابلاغ شد.

تحویل دائم واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی کهنوج در تاریخ 17 مرداد 1403 به شرکت احداث و توسعه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی مپنا (توسعه 2) ابلاغ شد.

نیروگاه کهنوج بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در جنوب استان کرمان است که تأمین برق پایدار مورد نیاز مصارف خانگی و صنایع استان‌های جنوب شرق کشور را بر عهده دارد. اصلاح و تثبیت ولتاژ و تقویت شبکه توزیع و انتقال جنوب شرقی استان کرمان از دیگر اهداف احداث این نیروگاه است. کاهش اثرات زیست محیطی به‌واسطه حذف مواد شیمیایی مضر، استفاده از سیستم آنالیز دود جهت کاهش ورود آلاینده‌ها به محیط زیست و کاشت 12660 اصله نهال مقاوم با شرایط آب و هوایی از ویژگی‌های زیست‌محیطی این نیروگاه است.

عملیات ساخت این نیروگاه باعث ایجاد اشتغال مستقیم برای میانگین 500 نفر شده است و عملیات بهره‌برداری از آن نیز منجر به اشتغال‌زایی در این منطقه محروم خواهد شد.

با تحویل دائم (FAC)  واحد فوق، تعداد واحدهای نیروگاهی تحویل دائم شده توسط شرکت احداث و توسعه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی مپنا‌ به عنوان نماینده گروه مپنا در این پروژه در مجموع به 124 واحد با ظرفیت 19345 مگاوات رسید.

پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی کهنوج در کیلومتر 15 جاده کهنوج – جیرفت درجنوب استان کرمان واقع شده است و شامل یک بلوک سیکل ترکیبی با مجموع ظرفیت 484 مگاوات (2×162 MW GTG + 1×160 MW STG) است. تجهیزات اصلی این نیروگاه شامل توربین گازV94.2 (Ver. 5) ، توربین بخارE Type (E30-16-1-1×6.3) ، بویلر بازیاب حرارتی (HRSG) با مشعل اضافی و سیستم خنک کن ACC است.

کارفرمای این پروژه شرکت تولید برق ماهتاب کهنوج و مشاور کارفرما شرکت مهندسی والا انرژی است.

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا