جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مرحله شرکتی دهمین دوره مسابقات قرآن کریم در شرکت مپنا برگزار شد

مرحله شرکتی دهمین دوره مسابقات قرآن کریم ، ویژه کارکنان و همسران همکاران صنعت آب و برق در شرکت مپنا برگزار شد.

مرحله شرکتی دهمین دوره مسابقات قرآن کریم ، ویژه کارکنان و همسران همکاران صنعت آب و برق در شرکت مپنا برگزار شد.

این دوره از مسابقات قرآن کریم ، شامل قرائت، تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ، مفاهیم، تحقیق موضوعی و زبان‌آموزی است.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، مرحله شرکتی این دوره از مسابقات در خرداد ماه، مرحله استانی در مرداد ماه و مرحله کشوری در مهر ماه امسال برگزار می‌‎شود.

در مرحله شرکتی مسابقات قرآن که روز پنجشنبه ۲۹ خرداد ماه برگزار شد، پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید، دکتر عباس علی‌آبادی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل گروه، با خیرمقدم به حاضران و قاریان و اهل قرآن، اظهار امیدواری کرد که افکار و ذهن همگان به نور قرآن منور شود.

وی گفت: بدون تردید، هیچ دانشمند و اندیشمندی در عالم نیست که مختصری با قرآن آشنا باشد و در برابر کلام الهی سر تعظیم فرو نیاورد.

وی با اشاره به بسیاری از ناشناخته‌ها نزد بشر امروزی، خاطرنشان کرد: هیچ دانشی نیست که خداوند به بشر عرضه نکرده باشد، فقط کافی است که بشر فکر کند، بیاندیشد و دقیق بنگرد.

دکتر علی‌آبادی با ذکر برخی آیات قرآن تصریح کرد: به تحقیق اگر در قرآن کریم توجه کنیم و به آیات مختلف کلام خداوند بیاندیشیم، علم را خواهیم آموخت.

مدیرعامل گروه مپنا، با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، همه همکاران را به قرائت و مطالعه قرآن کریم توصیه کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام حق‌‎شناس، محقق قرآنی به ایراد سخن پرداخت و اظهار کرد: عموماً دو کتاب انجیل و قرآن در صدر پرتیراژ‌ترین کتاب‌های دنیا هستند و قرآن پرخواننده‌ترین کتاب محسوب می‌شود، اما متاسفانه بسیاری از مردم با وجود مطالعه قرآن، کمتر آن را درک می‌کنند و بیشتر برای ثواب به قرائت قرآن می‌پردازند.

وی با توصیه به مطالعه برخی کتاب‌های استادان حوزه‌های علمیه در زمینه ترجمه قرآن ازجمله آموزش مفاهیم قرآن استاد مسعود وکیل، آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم استید سید هادی محدث، حمید صفار هرندی، ابوالفضل علامی و کتاب مترجمی زبان قرآن استاد سید علی حسینی یزدی، گفت: قرآن کریم مجموعاً از ۸۷ هزار کلمه تشکیل شده و در این میان ۱۲۵۷ کلمه بیش از ۷ بار تکرار شده‌اند و ۱۲۰ کلمه، واژگانی هستند که ما فارسی زبان‌ها معنای آن‌ها رامی‌دانیم و ۱۱۳۷ کلمه دیگر هم کمتر از دو درصد از حجم قرآن را تشکیل می‌دهند، با این حال با توجه به تکرار زیاد بیش از ۸۲ درصد قرآن (۷۱هزار کلمه) را شامل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: درصورتی که ما این ۱۲۵۷ کلمه را بیاموزیم، حدود ۸۷ درصد قرآن را درک خواهیم کرد.

وی در پایان با ارائه کتاب واژه‌های آسمانی، روش نوین در آموزش ترجمه کلمات پرکاربرد قران کریم را برای حاضران تشریح کرد.

در ادامه این نشست معنوی نیز حاضران به مسابقه در موضوعات بیان شده پرداختند. اسامی برگزیدگان این دوره از مسابقات به زودی اعلام خواهد شد و گروهی از این عزیزان برای شرکت در مسابقات مرحله استانی معرفی خواهند شد.

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا