جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پره‌سر با حضور معاون اول رئیس‌جمهور افتتاح شد

بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پره‌سر شهرستان رضوان شهر استان گیلان با سرمایه‌گذاری صددرصدی گروه مپنا و تحت ساختارBOT افتتاح شد.

بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پره‌سر شهرستان رضوان شهر استان گیلان با سرمایه‌گذاری صددرصدی گروه مپنا و تحت ساختارBOT   افتتاح شد.

بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پره‌سر، روز سه‌شنبه سی‌ام دی ماه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس سازمان محیط زیست و وزیر نیرو افتتاح شد. دکتر جهانگیری، دکتر معصومه ابتکار و مهندس چیت‌چیان در سفر به استان گیلان، در محل احداث این نیروگاه حضور یافته و بخش بخار آن را افتتاح کردند.

معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس سازمان محیط زیست، وزیر نیرو و نیز رئیس سازمان توسعه برق ایران با همراهی مدیرعامل و برخی مدیران ارشد گروه مپنا از بخش‌های مختلف نیروگاه پره‌سر بازدید نموده و در گفت‌وگو با مهندسان و متخصصان مستقر در این نیروگاه در جریان روند فعالیت‌ها و چگونگی پیشرفت اقدامات انجام شده منتج به راه‌اندازی آن قرار گرفتند.

نیروگاه سیکل ترکیبی پره‌سر با ساختارBOT  با ظرفیت گازی ۶۴۸ مگاوات و ظرفیت بخار ۳۲۰ مگاوات برق، متشکل از دو بلوک بوده و هریک شامل دو واحد گازی و یک واحد بخار است که از طریق پست ۲۳۰ کیلوولت و تعداد ۸ فیدر به شبکه برق سراسری منتقل می‌شود. راندمان این نیروگاه ۴۸٫۷۴ درصد است.

توربین گازی نیروگاه  V94.2 مدل ۵ ساخت شرکت توگا و توربین بخار آن E  TYPE  ساخت توگا بوده و با سرمایه‌گذاری گروه مپنا، مشاوره پروژه شرکت مشانیر، بانک عامل بانک توسعه صادرات، پیمانکار اجرایی شرکت توسعه ۲۲ و بخش ساختمان شرکت نصب نیرو و مبلغ کل سرمایه‌گذاری ۵۷۳ میلیون یورو است.

پروژه در قالب قرارداد کلید در دست مشتمل بر انجام طراحی و خدمات مهندسی، تامین تجهیزات، عملیات ساختمانی و نصب و راه‌اندازی است.

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا