جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مرکز مشترک پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و گروه مپنا ایجاد شد

“مرکز مشترک پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و گروه مپنا”، در پی توافق دوجانبه رییس دانشگاه شهید بهشتی و مدیرعامل گروه مپنا شکل گرفت.

“مرکز مشترک پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و گروه مپنا”، در پی توافق دوجانبه رییس دانشگاه شهید بهشتی و مدیرعامل گروه مپنا شکل گرفت.

در این نشست مشترک که عصر روز دوشنبه ۳۱ فروردین ماه و با حضور برخی مدیران ارشد گروه مپنا و رئیسان دانشکده‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، دکتر علی‌آبادی و دکتر تهرانچی بر شکل‌گیری مرکز مشترک پژوهشی و فناوری مشترک به منظور پیشبرد اهداف و پروژه‌های قابل تعریف به توافق رسیدند.

بر اساس توافق، ریاست این مرکز مشترک بر عهده مدیرعامل گروه مپنا و مدیریت آن با معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه خواهد بود. محل استقرار این مرکز مشترک، دانشگاه شهید بهشتی است و برای امور جاری آن از توانمندی‌های کارشناسی موجود در آن دانشگاه بهره گرفته می‌شود. همچنین این مرکز دارای واحدهای تخصصی “مکانیک، برق و فتوتونیک، آب و محیط زیست، متالوژی و مواد، حمل و نقل ریلی، حقوق، اقتصاد و مدیریت بازرگانی” خواهد بود.

در این نشست، برخی پروژه‌های کلان پیشنهادی نیز مطرح و در خصوص اعضای شورای سیاستگذاری این مرکز متشکل از مدیران مرتبط در گروه مپنا و دانشگاه شهید بهشتی بحث و بررسی شد.

دکتر تهرانچی، رییس دانشگاه شهید بهشتی، در اثنای این نشست، با اشاره به تاریخچه دانشگاه متبوع خود و فعالیت‌های پژوهشی و توانمندی‌های بالقوه این مجموعه دانشی، اظهار داشت: موضوعات محیط زیست، آب و انرژی از برنامه‌های محوری دانشگاه شهید بهشتی است.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به ظرفیت‌های فراوان موجود در این دانشگاه، امیدواریم این مرکز پژوهشی و فناوری با مدیریت و همکاری گروه مپنا، پروژه‌های بزرگی را به سرانجام برساند.

دکتر علی‌آبادی نیز با ابراز خشنودی از ایجاد مرکز مشترک پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و گروه مپنا، گفت: ما مپنا را یک بنگاه وابسته نمی‌دانیم که نیازمند لایسنس و فناوری دیگران باشد، بلکه امروز مپنا از این دوره عبور نموده و یک بنگاه اقتصادی حل مساله با هدف خلق ثروت است.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل گروه مپنا با بیان حوزه‌های کسب و کار گروه، برخی از موضوعات مهم از جمله تامین بهینه آب شیرین، کاهش مصرف سوخت و افزایش راندمان را جهت اجرای پروژه‌ها توسط مرکز پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و گروه مپنا برای حاضران تشریح کرد.

وی تصریح کرد: بنگاه حل مساله باید بتواند برای موضوعاتی نظیر آب یک راه حل ارائه کند. به عبارتی دیگر، مپنا باید راه حل‌ها را ارئه نماید، پروژه‌ها را طراحی و اجرا کند و به بهره‌برداری برساند و دانشگاه می‌تواند در بخشی از این فرایند قرار گیرد.

شایان ذکر است، نخستین موسسه پژوهشی و فناوری مشترک گروه مپنا با دانشگاه تهران با عنوان (مپفن) با هدف کلی توسعه آموزش و پژوهش در حوزه‌های کسب و کار مپنا با بهره‌گیری از توانایی‌های مشترک دانشگاه تهران، گروه مپنا و دیگر دانشگاه‌های کشور در سال ۱۳۸۹ تاسیس شد.

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا