جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
محصولات

سیستم‌های یکپارچه برق و کنترل توربین های بادی

سیستم‌های یکپارچه برق و کنترل توربین های بادی

توربین بادی ۲۵۰۰ kW مبتنی بر DFIG (Doubly Fed Induction Generator) مپنا، یک توربین بادی ۲.۵ مگاواتی بوده که برای عملکرد تحت بادهای ملایم (Class II IEC) طراحی شده است. این توربین دارای سطح جاروب روتور ۹,۱۵۶ متر مربعی است؛ این توربین به ویژه در رژیم‌های بادی متعادل و نیز پایین، بازده عملکرد بالایی دارد.

تابلو کنترل اصلی (Low Voltage Unit): این تابلو بخش اصلی کنترل و حفاظت توربین بادی محسوب می‌شود.

مجموعه سنسورها: شامل سنسورهای هواشناسی، سنجش لرزه، شتاب، سنسور سرعت رتور، Yaw Encoder، سنسور زاویه پره، دما و رطوبت است.

سنسور هواشناسی: سنسور FT702LT یک سنسور اندازه گیری منطقی Solid State است که از تکنیک رزونانس صوتی جهت اندازه‌گیری سرعت وجهت باد استفاده می‌کند. این سنسور به طور اختصاصی برای توربین بادی طراحی شده است. نصب و راه‌اندازی سنسور بر روی توربین بادی بسیار ساده است. یک قسمت مسطح بر روی سنسور است که در صورتی که در راستای هاب قرار گیرد صفر مرجه تنظیم می‌شود. تصاویر و مشخصه فنی سنسور در زیر نشان داده شده است.

سنسور Ultrasonic Anemometer 2D، سنسور التراسونیک ۲D برای تشخیص سرعت باد و جهت باد در دو بعد و همچنین دمای مجازی، مورد استفاده قرار می گیرد. این سنسور مجهز به هیتر بوده و شاخک‌های سنسور در صورت لزوم در شرایط آب و هوایی بحرانی گرم می‌شوند. این موضوع عملکرد را با بارش برف و یخ تضمین می‌کند و موجب کاهش خطرات ناشی یخ‌زدگی می‌شود.

پیمایش به بالا