جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تحقق ۱۰۰درصدی تولید برق نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی مپنا

نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی به تحقق 100درصدی تولید برق در پیک روز و شب در میان نیروگاه‌های سیکل ترکیبی طی بازه زمانی بیش از یک ماه و نیم رسید.

بر اساس «طرح پایش نیروگاه‌های حرارتی در پیک تابستان» که از سوی شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی منتشر شده است، نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی در بازه زمانی 15 خرداد تا 31 تیرماه 1403 تولید برق را به صورت 100درصدی محقق کرده است. نیروگاه‌های سرو و شوباد نیز همچون نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی به این میزان رسیده‌اند.
نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی واقع در استان خراسان رضوی یکی از نیروگاه‌های گروه مپنا و متعلق شرکت تولید برق توس مپنا از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت اسمی ۱۴52 مگاوات، که شامل ۶ واحد گازی 162 مگاواتی و سه واحد بخار 160 مگاواتی در زمینی به مساحت 60 هکتار احداث شده است. واحدهای گازی این نیروگاه مطابق قرارداد خرید تضمینی احداث و از تاریخ 25 دی ماه 1387 به بهره برداری تجاری رسیده اند. با توجه به نیاز شبکه برق، توسعه بخش بخار بر اساس قرارداد بیع متقابل از محل سوخت صرفه جویی صورت گرفته به نحوی که بهره برداری تجاری واحد اول بخار در بهمن ماه سال 1401 و واحد دوم بخار از مردادماه سال 1402 محقق شده است. واحد سوم بخار این نیروگاه با تامین تجهیزات اصلی در مرحله احداث می باشد.

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا