جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گروه مپنا در متن دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش

دوازدهمین “نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش” با رویکرد “سرمایه‌گذاری” و با هدف ایجاد فضای رقابت سالم میان تولیدکنندگان داخلی و خارجی و ارتقاء کیفیت تولید در صنایع مرتبط به مدت چهار روز برگزار شد و گروه مپنا نیز با حضور در این نمایشگاه، آخرین دستاوردهای خود در حوزۀ انرژی را به نمایش گذاشت.

دوازدهمین “نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش” با رویکرد “سرمایه‌گذاری” و با هدف ایجاد فضای رقابت سالم میان تولیدکنندگان داخلی و خارجی و ارتقاء کیفیت تولید در صنایع مرتبط به مدت چهار روز برگزار شد و گروه مپنا نیز با حضور در این نمایشگاه، آخرین دستاوردهای خود در حوزۀ انرژی را به نمایش گذاشت.
بیش از ۱۶۰ شرکت داخلی و ۳۵ شرکت خارجی، آخرین دستاوردها و توانمندی‌های خود را از ۲۱ تا ۲۴ دی در جزیرۀ کیش به نمایش گذاشتند و سازندگان و تولیدکنندگان تجهیزات موردنیاز در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، آب، برق و انرژی‌های نو فرصتی برای تعامل و همفکری دربارۀ موضوعات مرتبط با بخش انرژی داشتند.
گروه مپنا نیز به عنوان یکی از شرکت‌های مطرح در حوزۀ انرژی از جمله در صنایع نیرو و نفت و گاز، با اختصاص غرفه‌ای به معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌ها خود پرداخت. نمایندگان حاضر از بخش‌های مختلف گروه مپنا علاوه بر پاسخگویی به سوالات مدعوین، به مذاکره و گفت‌وگو با نمایندگان شرکت‌های حاضر پرداختند و راه‌های گسترش همکاری‌های متقابل را بررسی کردند.
شرکت‌های خارجی، نخستین‌بار است که در نزدیک به ١٠ سال اخیر، به‌ طور مستقیم و بدون نماینده واسط در این رویداد نمایشگاهی شرکت داشتند. شرکت‌هایی از ایتالیا و چین به صورت پاویون و نیز شرکت‌هایی از کشورهای پاکستان، ترکیه، هلند، ایتالیا، هندوستان، کره جنوبی، تایوان، آذربایجان، مالزی، فرانسه، اتریش، امارات متحده عربی، اسپانیا، آلمان، بلژیک، استرالیا، روسیه، انگلستان، ژاپن، پرتقال، کانادا، کویت و سوئیس در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش حضور داشتند.
در پی رونمایی از نوع جدید قراردادهای نفتی ایران، برگزاری نمایشگاهی جامع در حوزه انرژی با حضور نمایندگان ۳۵ کشور جهان، فرصت مغتنمی برای تعاملات و رایزنی‌های اجرایی جدید میان طرف‌های ایرانی و خارجی حاضر در این رویداد بود.
مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کیش، دوشنبه ۲۱ دی، با حضور “سید کاظم وزیری هامانه”، قائم‌مقام وزیر نفت و “جوزپه پریزوسو” عضو شورای جهانی انرژی ایتالیا و جمعی از فعالان این حوزه در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.
قائم‌مقام وزیر نفت در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، از تبدیل شدن ایران به بازیگر کلیدی بازار جهانی انرژی در برنامه ششم توسعه وزارت نفت خبر داد و گفت: “وجود ذخایر عظیم نفت و گاز در کشور، علاوه بر تامین نیازهای داخلی، می‌تواند زمینه‌ساز توسعه تعاملات بین‌المللی باشد و جایگاه کشورمان را در بازار پر رونق انرژی جهان تثبیت کند”.
وی شرایط جدید بین‌المللی را موجب افزایش تولید منابع هیدروکربوری در ایران و ایجاد ثروت‌های مولد و پایدار دانست که به رشد همه‌جانبه کشور شتاب می‌بخشد و آینده‌ای بسیار روشن پیش روی جامعه ایرانی ترسیم می‌کند.
وزیری هامانه افزود: “در این شرایط، استفادۀ بهینه و هدفمند از توان بخش خصوصی فعال در عرصه نفت و گاز و تقویت ارتباطات میان بخش‌های دولتی و خصوصی، حرکت در مسیر موفقیت و رونق اقتصادی را تسهیل می‌کند”.
به گفتۀ وی “وزارت نفت در راستای تحقق اهداف سند چشم‌انداز ۱۴۰۴، تأکید ویژه‌ای بر راهبرد اقتصاد مقاومتی دارد و از ابتدای سال ۱۳۹۳ برنامه‌های توسعه‌ای صنعت نفت در حوزه‌های مختلف بالادستی با تأکید بر میادین مشترک و پایین‌دستی شامل گازرسانی، ساخت پالایشگاه و پتروشیمی با جدیت پیگیری می‌شود.”
وی تاکید کرد: “به منظور خروج غیرتورمی از رکود و حمایت از ساخت داخل، ۱۰ قلم اصلی کالای پرمصرف داخلی انتخاب شده و اقدامات سریع و موثری در جهت عملیاتی کردنِ مراحل ساخت این کالاها انجام شده است”.
قائم مقام وزیر نفت با اشاره به لزوم تحلیل دقیق شرایط داخلی و بیرونی صنعت نفت و شناختِ نقاط ضعف و قوت برای تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها تصریح کرد: “بررسی راهکارهای دستیابی ایران به جایگاه مطلوب در بازار انرژی بین‌المللی، تحلیلِ دقیقِ وضعیت کنونی منابع نفت و گاز و تعیین اولویت و چگونگی مصرف منابع انرژی برای تدوین نقشۀ توسعه و پیشرفت صنعت نفت ضروری است”.
رئیس سازمان انرژی اتمی نیز پیامی به دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش ارسال کرد که در آن آمده است: “در آستانه فصلی نو در تاریخ جمهوری اسلامی ایران درروابط بین‌المللی هستیم و جا دارد در این فضای جدید با تحرک کامل، نقش و سهم کشور را درآینده انرژی جهان تبیین کنیم”.
در بخش دیگری از پیام “سید علی‌اکبر صالحی”، با اشاره به جایگاه پیشرو و موثر ایران در برخورداری از ذخایر عظیم هیدروکربوری و برخورداری از سابقه‌ای صد ساله در بخش انرژی، آمده است: “برای کسب آمادگی پیش‌دستانه به جهت رویارویی با حوادث و شرایط پیدا و پنهانِ فردا و ساختن آینده‌ای بهتر، لازم است توجه شایسته‌ای به آیندۀ حوزۀ انرژی کشور صورت گیرد.”
وی با ابراز امیدواری برای رهایی از روزمرگی در حوزۀ انرژی تاکید کرده است که “تدوین سناریوها و راهبردهای هوشمندانه برای روبرو شدن با آیندۀ آمیخته با عدم قطعیت‌های فراوان، می‌تواند نقشه راهی روشن برای آیندۀ کشور فراهم آورد و این به معنای آن است که باید نگرشی راهبردی در تدوین برنامه بلندمدت بخش انرژی کشور وجود داشته باشد که هم فرابخشی عمل کند وهم جامع باشد”.
به تعبیرِ دکتر صالحی، برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند نمایشگاه بین‌المللی انرژی “می‌تواند طلیعه یک حرکت فراگیر برای سازگار کردن بهره‌مندی از علوم و فنون جدید به منظور ساختن آیندۀ مطلوب کشور با حفظ و حراست از مواریث طبیعی باشد”.

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا