جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گروه مپنا واحد پنجم نیروگاه حرارتی حلب سوریه را سنکرون کرد

رئیس جمهور سوریه، روز جمعه دهم تیر ماه با حضور در استان حلب، واحد پنجم نیروگاه حرارتی این استان شمالی سوریه را که با مشارکت شرکت ایرانی مپنا به مدار تولید بازگشته، افتتاح کرد. «بشار اسد» همچنین از روند اقدامات جاری برای بازسازی چهار واحد تولیدی باقی‌مانده نیروگاه حرارتی حلب مطلع شد. نیروگاه حرارتی حلب با توان نامی تولید ۱۱۰۰ مگاوات برق در سال‌های گذشته، بیش از 70 درصد تخریب و از مدار تولید خارج شده بود. رئیس جمهور سوریه گفت: زمانی که نیروگاه حرارتی حلب تخریب شد، با شرکت‌های بسیاری برای بازسازی و تعمیرات آن تماس گرفته شد و شرکت‌ها پاسخ دادند که امیدی به بازسازی و تعمیر آن نیست و باید از نو ساخته شود. وی خاطرنشان کرد: با این حال، به لطف کارشناسان، تکنسین...

رئیس جمهور سوریه، روز جمعه دهم تیر ماه با حضور در استان حلب، واحد پنجم نیروگاه حرارتی این استان شمالی سوریه را که با مشارکت شرکت ایرانی مپنا به مدار تولید بازگشته، افتتاح کرد.
«بشار اسد» همچنین از روند اقدامات جاری برای بازسازی چهار واحد تولیدی باقی‌مانده نیروگاه حرارتی حلب مطلع شد.
نیروگاه حرارتی حلب با توان نامی تولید ۱۱۰۰ مگاوات برق در سال‌های گذشته، بیش از 70 درصد تخریب و از مدار تولید خارج شده بود.
رئیس جمهور سوریه گفت: زمانی که نیروگاه حرارتی حلب تخریب شد، با شرکت‌های بسیاری برای بازسازی و تعمیرات آن تماس گرفته شد و شرکت‌ها پاسخ دادند که امیدی به بازسازی و تعمیر آن نیست و باید از نو ساخته شود.
وی خاطرنشان کرد: با این حال، به لطف کارشناسان، تکنسین‌ها و کارگران توانستیم با تخصص بومی و با کمک دوستان سوریه نیروگاه حلب را بازسازی کنیم.
این واحد که بازسازی شده است، بیش از 200 مگاوات برق برای برق‌رسانی به استان حلب تولید می‌کند.
شایان ذکر است، در ادامه روند صادرات خدمات فنی و مهندسی گروه مپنا، واحد پنجم نیروگاه بخار حلب کشور سوریه، با موفقیت با شبکه برق آن کشور سنکرون شد.
این واحد، نخستین واحد از قرارداد پروژه بازسازی کامل دو واحد و مشترکات نیروگاه بخار حلب است که عملیات اجرایی آن از اسفند 1399 آغاز شده بود. دولت سوریه در قالب قرارداد مشترک، هزینه بازسازی نیروگاه حلب را به گروه مپنا پرداخت می‌کند.
 نیروگاه حرارتی حلب شامل پنج واحد 213 مگاواتی با توربین های بخار ساخت شرکت میتسوبیشی و ژنراتورهای ساخت شرکت وستینگهاوس در شمال غرب سوریه در 25 کیلومتری شرق حلب واقع شده و قرارداد بازسازی دو واحد از پنج واحدِ آسیب دیده این نیروگاه شامل واحدهای شماره یک و پنج و مشترکات آن‌ها با گروه مپنا به امضا رسیده است.
تولید برق این نیروگاه برای کشور سوریه و شهر حلب که بزرگترین شهر صنعتی و اقتصادی آن کشور محسوب می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است.
علاوه بر مباحث لجستیکی، با توجه به گستردگی میزان تخریب در واحدهای مذکور، پروژه دارای حجم بالایی از فعالیت‌های فنی و مهندسی و عملیات اجرایی بوده و به این ترتیب از پروژه‌های بزرگ و دشوار گروه مپنا در خارج از کشور محسوب می‌شود.
اجرای موفقیت‌آمیز این پروژه که روز دو‌شنبه 30 خرداد ماه 1401 سنکرون شد، حاصل دانش، تخصص و تلاش جمعی همکاران گروه مپنا در بخش سرویس، شرکت بهره‌برداری و تعمیراتی مپنا، شرکت مهندسی و ساخت ژنراتور مپنا و با پشتیبانی شرکت مپنا بین‌الملل است.

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا