جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

با اعلام رئیس‌جمهور و با حضور وزیر نیرو؛ دو واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی تابان یزد بهره‌برداری شد

همزمان با سفر اعضای هیئت دولت به استان یزد، با دستور رئیس‌جمهور و توسط وزیر نیرو دو واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی تابان یزد افتتاح شد.

همزمان با سفر اعضای هیئت دولت به استان یزد، با دستور رئیس‌جمهور و توسط وزیر نیرو دو واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی تابان یزد افتتاح شد.
بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی تابان یزد، دوشنبه هفدهم اسفند، همزمان با سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به استان یزد در حالی افتتاح شد که دکتر حسن روحانی از طریق ویدئو کنفرانس شاهد این رویداد بود و دستور افتتاح آن را شخصاً صادر کرد.
حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو در مراسم افتتاحیه این بخش و آغاز به کار دو واحد گازی نیروگاه تابان یزد حضور داشت و به همراه مدیرعامل گروه مپنا و جمعی از مدیران ارشد از بخش‌های مختلف این نیروگاه بازدید کرد.
وزیر نیرو در جمع خبرنگاران از عملکرد گروه مپنا در ساخت و راه‌اندازی نیروگاه تابان یزد تقدیر و ابراز امیدواری کرد که بخش بخار این نیروگاه نیز تا پایان سال ۱۳۹۵ به بهره‌برداری برسد. نیروگاه سیکل ترکیبی تابان یزد دارای دو واحد گازی ۱۶۰ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی است که در مجموع توان تولید ۴۸۴ مگاوات دارد. سرمایه‌گذار این پروژه، “شرکت انرژی‌گستر جم” و پیمانکار آن “شرکت احداث و توسعه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی مپنا” است.
در مراسم افتتاح رسمی این پروژه، مدیرعامل گروه مپنا اظهار داشت: «چراغ صنعت برق کشور در سخت‌ترین شرایط مالی و فنی در زمان تحریم روشن ماند و گروه مپنا در این زمینه خوش درخشید.»
عباس علی‌آبادی با اشاره به قرارداد جدید مپنا با زیمنس گفت: «امروز مپنا توسط یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی دنیا برای مشارکت و همکاری انتخاب شده تا مأموریت بین‌المللی خود را به بهترین نحو ایفا کند. بر اساس قرارداد جدید، مپنا و زیمنس در یک همکاری مشترک، تولیدات مشترک خواهند داشت.»
حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو نیز به ارائۀ گزارشی کوتاه از ویژگی‌های پروژۀ نیروگاه سیکل ترکیبی تابان یزد پرداخت و خاطرنشان کرد: «این نیروگاه با سرمایه‌گذاری ۲۹۰ میلیون یورویی گروه مپنا احداث شده و ۷۹ درصد تسهیلات این پروژه از طریق صندوق توسعه ملی فراهم شده است.»
پیش از این مراسم، دکتر علی‌آبادی به همراهی مهندس محمدابراهیم مصلی، مدیرعامل بخش برق و مهندس محمد بهمن‌پور، مدیرعامل “شرکت توسعه و ساخت نیروگاه‌های مپنا” (توسعه ۱) با حضور در نیروگاه چادرملو از بخش‌های مختلف این نیروگاه بازدید کرد و با کارکنان حاضر در این نیروگاه در زمینۀ پیشرفتِ این پروژه و زمان‌بندی برنامه‌ها گفت‌وگو کرد.

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا