جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم نمادین نواختن زنگ آغاز معاملات بورس

همزمان با نهمین سالروز عرضۀ سهام شرکت گروه مپنا در بورس، مراسم نمادینِ نواختنِ زنگ آغاز معاملاتِ هفتم شهریور در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران برگزار و لوح تقدیر بورس و اوراق بهادار تهران به مدیرعامل گروه مپنا اهداء شد.

همزمان با نهمین سالروز عرضۀ سهام شرکت گروه مپنا در بورس، مراسم نمادینِ نواختنِ زنگ آغاز معاملاتِ هفتم شهریور در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران برگزار و لوح تقدیر بورس و اوراق بهادار تهران به مدیرعامل گروه مپنا اهداء شد.

در این مراسم که معاون سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، جمعی از مدیران ارشد گروه مپنا و تعدادی از کارگزاران و سهام‌داران بازار سهام و سرمایه حضور داشتند، دکتر “عباس علی‌آبادی”، مدیرعامل گروه مپنا، به صورت نمادین، زنگ آغاز معاملات روز را به صدا درآورد تا معاملات سهام شرکت‌های مختلف آغاز شود.

این مراسم نمادین از تیر سال ۱۳۹۴ برای ۵۰ شرکتِ برتر بورسی که واجدِ شاخص‌هایی چون ارزشِ بازار هستند، با هدفِ تعاملِ بیشتر با ناشرانِ پذیرفته شده در بورس و یادآوریِ ارتباط و تعامل ناشران با بازار سرمایه برگزار می‌شود. در این مراسم، زنگ آغاز معاملات به صورت نمادین توسط مدیرعامل شرکت مدعو در ساعت ۹ صبح نواخته می‌شود.

نهمین سالگرد عرضۀ سهام مپنا در تالار حافظ و آغاز زنگ معاملات نیز به روالِ متعارف انجام شد و پس از آنکه، عباس علی‌آبادی زنگ آغاز معاملات را به صدا درآورد، معاون شرکتِ بورس و اوراق بهادار تهران، لوح تقدیرِ بورس تهران را به مدیرعامل گروه مپنا اهداء کرد.

در ادامۀ این مراسم، معاون اقتصادی مالی گروه مپنا با همراهی مدیر ارتباطات و بازار با حضور در نشست خبری، پاسخگوی سوالات خبرنگاران شدند. در ابتدای این نشست، ” روح‌الله حسینی مقدم” معاون ناشران و اعضاء شرکت بورس، گروه مپنا را دارای رتبۀ هفتم شرکت‌های بورسی عنوان و خاطرنشان کرد: «ارزش بازار گروه مپنا در بورس در حال حاضر به رقم ۹۱ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.»

در ادامه و پس از پخش دو مستند تصویری شامل “سوئیت سمفونی گروه مپنا” و فیلم معرفی عمومی مپنا، “محسن میرزایی” معاون اقتصادی مالی شرکت مپنا به سوالات مطرح شده از سوی خبرنگاران پاسخ داد. وی در پاسخ به پرسشی دربارۀ وضعیت هیئت مدیره گفت: «واگذاری یا انتقالِ مالکیت و سهام مپنا هیچ وقت مطرح نبوده است. هیأت مدیره‌ای که هم‌اکنون در شرکت حضور دارد، از نظر قانون تجارت، همچنان هیأت مدیره است و وظایف و اختیارات قانونی خود را دارد.»

به گفتۀ وی، اختصاصِ ۵۱۲ میلیارد تومان از اوراقِ خزانه به مپنا در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد که انتظار می­رود این مبلغ در هفته‌های آتی دریافت شود. معاون مالی و اقتصادی گروه مپنا با اشاره به عرضۀ سهام نیروگاه عسلویه در بورس به عنوانِ تجربه‌ای موفق گفت: «ما در حال انجام مقدماتی هستیم تا سهام نیروگاه سنندج نیز در بورس عرضه شود.»

میرزایی تاکید کرد برای سهامدارانی که در پیِ حفظ ثروت هستند، مپنا شرکت خوبی برای سرمایه‌گذاری است. وی در بخش دیگری از سخنانش از بومی‌سازی ساختِ توربین‌های کلاس F و راه‌اندازی و نصب نخستین واحدِ آن در نیروگاه بندرعباس خبر داد.

شرکت گروه مپنا در تاریخ ۱۳۸۳/۱۲/۱۹ در بورس اوراق بهادار تهران در گروه صنعتِ خدمات فنی و مهندسی با نماد “رمپنا” درج شده و سهام آن برای اولین‌بار در تاریخ ۱۳۸۶/۰۶/۰۴ مورد معامله قرار گرفته است.

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا