جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در نشست مشترک شهردار تهران و مدیرعامل گروه مپنا مطرح شد؛ تحول برقی حمل و نقل پایتخت با همکاری مپنا

در نشست مشترک شهردار تهران و مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره گروه مپنا برای گسترش هرچه بیشتر همکاریهای مشترک، ضمن مرور مصوبات و تفاهم‌نامه‌های پیشین این دومرکز، گفتگوهایی پیرامون تحول حمل و نقل پایتخت و حرکت به سمت توسعه زیرساخت برقی‌سازی شهر تهران صورت گرفت.

در نشست مشترک شهردار تهران و مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره گروه مپنا برای گسترش هرچه بیشتر همکاریهای مشترک، ضمن مرور مصوبات و تفاهم‌نامه‌های پیشین این دومرکز، گفتگوهایی پیرامون تحول حمل و نقل پایتخت و حرکت به سمت توسعه زیرساخت برقی‌سازی شهر تهران صورت گرفت.

شهردار تهران که پیش از حضور در کارخانجات گروه مپنا از شرکت‎های خودروساز سایپا و ایران‌خودرو نیز بازدید به عمل آورده بود، اساس برگزاری این جلسات مشترک با قطب‌های صنعتی کشور را ایجاد تحولات بنیادین به ویژه در صنعت حمل و نقل پایتخت عنوان کرد و با اشاره به همکاری شهرداری تهران و گروه مپنا در خط 11 متروی تهران و باز شدن افق جدیدی برای تولید 113 واگن مترو و توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، گفت: تحول خطوط حمل و نقلی تهران یک ضرورت است و بر کسی پوشیده نیست. به موجب تفاهم‌نامه‌ای که امسال بین شهرداری تهران و گروه صنعتی مپنا امضا شد، مقدمات آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث خط 11 مترو تهران عملاً فراهم شده است و کارها به روال این تفاهمنامه پیش می‌رود. اما در خصوص تامین واگن مسئله این است که هرچقدر واگن ساخته شود باز هم نیاز خطوط ریلی کشور به واگن قابل توجه است.

وی در ادامه افزود: برای رسیدن به Head Way حدود چهار دقیقه، نیازمند 2هزار و 500 واگن جدید در خطوط موجود هستیم. در حوزه اتوبوس‌ها هم تهران حدود 6هزار اتوبوس دارد که بخشی از آن فرسوده شده و برنامه ما پیش رفتن به سوی گازسوز کردن و سپس برقی‌سازی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت است. همچنین نوسازی و برقی‌سازی نزدیک به 50هزار تاکسی در تهران در برنامه‌های مدیریت شهری قرار گرفته است. ناوگان باری شهر تهران هم به شدت فرسوده و نیازمند تحول است.

شهردار تهران در زمینه زیرساخت برقی‌سازی تهران تصریح کرد: در برنامه سال آینده ارائه 300هزار موتور برقی در پایتخت مد نظر است که طبعا این دستگاه‌ها نیازمند توسعه زیرساخت‌های برقی‌سازی و ایستگاه شارژ برقی هم هست و می‌دانیم که مپنا مطرح‌ترین نام در حوزه توسعه این زیرساخت‌هاست.

عباس علی آبادی، مدیرعامل گروه مپنا نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت نوسازی و برقی‌سازی واگن‌های خطوط ریلی پایتخت، پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترکی میان گروه مپنا و شهرداری تهران را ارائه کرد که در آن جزئیات این همکاری مورد بررسی قرار گیرد و در اسرع وقت وارد فاز عملیاتی شود.

در این نشست بر حرکت تهران از استفاده از سوخت گازی به سمت برقی‌سازی تاکید شد. همچنین گفتگوهایی پیرامون پروژه خط شش متروی تهران که پیشتر همکاری‎های مشترک در این حوزه میان دو مرکز آغاز شده بود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در پایان نیز درباره مقدمات تدوین قرارداد مطالعات برقی‌سازی شهری تهران با معاونت حمل و نقل شهرداری پایتخت گفتگو شد.

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا