جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سنکرونِ موفق واحد چهارم گازی نیروگاه ایران ال ان جی

واحد چهار گازی نیروگاه ایران ال ان جی، صبح روز 31 اردیبهشت 1401 توسط گروه مپنا با موفقیت به شبکه سراسری متصل شد. واحد پنجم گازی این نیروگاه نیز با هدف تأمین انرژی الکتریکی مورد نیاز طی ماه‌های آینده به شبکه سراسری متصل خواهد شد؛ انرژی تولیدی این واحدها می‌تواند بخشی از کسری برق مورد نیاز کشور را جبران نماید. علاوه بر راه‌اندازی این واحدها، عملیات احداث پست گازی 400 کیلو ولت جهت تزریق حداکثر توان تولیدی نیروگاه به شبکه سراسری و احداث دیزل خانه نیز در این پروژه در دست اقدام است. احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ایران ال ان جی در قالب قراردادی در سال 1387 بین شرکت مایع‌سازی گاز ایران به عنوان کارفرما و مشارکت شرکت‌های مپنا، نیرپارس و مپنا اینترنشنال منعقد شد. این نیروگاه...

واحد چهار گازی نیروگاه ایران ال ان جی، صبح روز 31 اردیبهشت 1401 توسط گروه مپنا با موفقیت به شبکه سراسری متصل شد.
واحد پنجم گازی این نیروگاه نیز با هدف تأمین انرژی الکتریکی مورد نیاز طی ماه‌های آینده به شبکه سراسری متصل خواهد شد؛ انرژی تولیدی این واحدها می‌تواند بخشی از کسری برق مورد نیاز کشور را جبران نماید.
علاوه بر راه‌اندازی این واحدها، عملیات احداث پست گازی 400 کیلو ولت جهت تزریق حداکثر توان تولیدی نیروگاه به شبکه سراسری و احداث دیزل خانه نیز در این پروژه در دست اقدام است.
احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ایران ال ان جی در قالب قراردادی در سال 1387 بین شرکت مایع‌سازی گاز ایران به عنوان کارفرما و مشارکت شرکت‌های مپنا، نیرپارس و مپنا اینترنشنال منعقد شد. این نیروگاه شامل پنج واحد گازی و دو واحد بخار و جمعاً به ظرفیت 1،130 مگاوات است. پس از گذشت حدود چهار سال از شروع قرارداد، به دلیل عدم تأمین منابع مالی، طرح با پیشرفت 68درصدی متوقف شد. پس از راه اندازی مجدد واحدهای یک و دو گازی، سنکرون واحد سه گازی نیز در روز بیست و هفتم شهریور سال 1400 با موفقیت انجام شد و در مدار تولید قرار گرفت.
فعالیت‌های این پروژه با تلاش شبانه‌روزی کارکنان شرکت نیرپارس و با همکاری شرکت‌های بهره‌برداری و تعمیرات مپنا، مهندسی و ساخت توربین مپنا، مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا و مهندس و ساخت ژنراتور مپنا و نصب نیرو در حال انجام است.

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا