جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهره برداری از پست فشار قوی متروی خط ۶ پایتخت توسط گروه مپنا

عملیات احداث پست فشار قوی (GIS 63- 20) متروی خط 6 پایتخت توسط شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا انجام شد و روز بیستم شهریور 1402 به بهره برداری رسید.

این پست بخشی از پروژه خط 6 متروی تهران است که از اواخر سال 1395 و با مشارکت گروه مپنا، شرکت سابیر بین الملل و بانک شهر آغاز و تا کنون سه فاز پروژه بهره‌برداری شده و فاز شمالی مسیر در اوایل مهر ماه سال جاری افتتاح خواهد شد.

احداث و بهره برداری از پست فشار قوی (GIS 63- 20) کیانشهر در بخش جنوبی پروژه متروی خط 6 طی  بازه زمانی حدودا یکساله انجام و به این ترتیب بخش جنوبی به برق منطقه‌ای تهران متصل شده است

مشارکت مپنا در پروژه خط ۶ متروی تهران شامل طراحی، تهیه، ساخت، حمل، نصب، راه‌اندازی، آموزش و تامین قطعات یدکی و تجهیزات الکتریکال و مکانیکال (E&M) است. این ماموریت‌ها شامل تجهیزات برق‌رسانی، کنترل و علائم، تأسیسات، زیرساخت‌های مخابراتی، خط ریلی، پله برقی، آسانسورها، هواسازها و هواکش‌های میان تونلی، گیت‌های ورودی و سیستم اسکاداست.

خط ۶ متروی تهران جنوب شرق تهران را به شمال غرب متصل می‌کند. این خط از دولت‌آباد شروع می‌شود و از ایستگاه‌های میدان شهدا، میدان امام حسین، هفت‌تیر، ولیعصر، بلوار کشاورز، دانشگاه تربیت مدرس، مرزداران، پیامبر، ستاری، شهر زیبا و کن می‌گذرد.

مجموع این ایستگاه‌ها ۲۷ کیلومتر طول دارند و خط افزو‌ده‌ای که در جنوب شرق ایجاد می‌شود و از ایستگاه‌های حرم، ابن‌بابویه و چشمه علی می‌گذرد طول این خط را به ۳۱ کیلومتر می‌رساند و آن را تبدیل به طولانی‌ترین خط متروی خاورمیانه می‌کند.

گفتنی است نگهداری و تعمیرات تجهیزات الکتریکال و مکانیکال خط 6 مترو تهران نیز به واسطه حضور فعال گروه مپنا در پروژه‌های متروی تهران و اصفهان و عملکرد قابل قبول در نگهداری و تعمیرات خط سه مترو تهران توسط شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه به شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا واگذار شده است.

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا