جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

یک قدم راحت‌تر تا شارژ خودرو برقی با شارژرهای AC ایستگاهی مپنا

مپنا نیوز - ایستگاه شارژ خودرو برقی (Electric Vehicle Charging Station) از عناصر زیرساختی است که انرژی الکتریکی مورد نیاز برای شارژ وسایل نقلیه برقی اعم از خودرو تمام برقی یا پلاگین هیبرید (Plug-in Hybrid) را تأمین می‌کند.

مپنا نیوز – ایستگاه شارژ خودرو برقی (Electric Vehicle Charging Station) از عناصر زیرساختی است که انرژی الکتریکی مورد نیاز برای شارژ وسایل نقلیه برقی اعم از خودرو تمام برقی یا پلاگین هیبرید (Plug-in Hybrid) را تأمین می‌کند.
افزایش تعداد مدل خودروهای برقی موجود و نیز حجم رانندگان این وسایل نقلیه در جهان، سبب پیشرفت در ساخت تجهیزات ایستگاه‌های شارژ اتومبیل‌های برقی شده است.
یکی از انواع شارژرهای ایستگاهی، شارژر AC است که معمولا از کانکتورهای نوع 1 و نوع 2 استفاده می‌کند و بر خلاف شارژرهای DC نیازی به جریان‌های بالا نداشته و حتی با برق تک‌فاز شهری نیز راه‌اندازی می‌شود. به همین دلیل این شارژرها مقرون به صرفه‌تر بوده و انتخاب مناسبی برای ایستگاه‌هایی است که نیاز دارند تعداد زیادی شارژر در محل نصب داشته باشند.
مرکز توسعه خودرو برقی و زیرساخت‌های شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) نسل جدید شارژرهای AC ایستگاهی خود را روانه بازار ساخته است.

1.jpg

این نوع شارژر، امکان شارژ با کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه‌تر را در محیط‌های داخلی و بیرونی فراهم می‌کند. این شارژرها در توان‌های 7.4 و 22 کیلووات به بازار عرضه می‌شوند. طراحی خاص این محصول، این شارژر را مناسب برای نصب در ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی و پارکینگ‌های مراکز خرید و فروشگاه‌ها کرده است. همچنین ارتباط شارژر با سرویس‌های متصل (سرور مرکزی)، امکان مدیریت شارژ و نیز مشاهده روند شارژ را به کاربر می‌دهد.
شارژر AC ایستگاهی مپنا از هر دو کانکتور نوع 1 و نوع 2 پشتیبانی می‌کند و قادر است با تأمین حداکثر جریان 32 آمپر، زمان شارژ باتری یک خودرو برقی برای طی مسافت 100 کیلومتر را به 1 تا 2 ساعت در ولتاژ 230 ولت (تک فاز) کاهش دهد.
هزینه شارژ با این شارژرها نسبت به انواع DC (سریع) آن بسیار کمتر بوده و برای مراکز تفریحی، فرهنگی و تجاری که مشتری‌های زیادی داشته و غالبا خودروهای زیادی در پارکینگ آنها پارک هستند، بسیار مناسب است؛ چرا که مشتریان ضمن استفاده از امکانات این مراکز، می‌توانند خودروهای خود را نیز شارژ کنند.

3.jpg

شارژرهای AC ایستگاهی مپنا از پروتکل ارتباطی OCPP. 1.6 پیروی می‌کنند. با استفاده از این پروتکل، شارژرها ارتباط بالادستی با مرکز کنترل و مانیتورینگ مپنا را دارند و می‌توانند از راه دور پایش و عیب یابی شوند.
از ویژگی‌های شاخص شارژرهای AC ایستگاهی مپنا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی از کانکتورهای نوع۱ و نوع۲
  • توان خروجی 7.4 و 22 کیلووات (قابل انتخاب)
  • دسترسی به اینترنت از طریق GSM، LAN و WiFi
  • پشتیبانی از OCCP 1.6
  • به روزرسانی از راه دور
  • امکان دسترسی از طریق وبسایت و نرم‌افزار تلفن همراه
  • مطابق با استاندارد IEC61851-1
2.jpg

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا سفارش این محصول به آدرس زیر مراجعه نمایید:
https://www.mapna-evidc.com
زمین نفس می کشد
مرکز توسعه خودرو برقی و زیرساخت­های مپنا

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا