جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در نشست مشترک سازمان بازرسی کل کشور و هیئت مدیره مپنا مطرح شد؛ گروه مپنا راهبرد دانش‌بنیان کشور برای صنایع انرژی

در دیدار جمعی از مسئولان ارشد سازمان بازرسی کل کشور از گروه مپنا، جایگاه راهبردی این گروه صنعتی دانش‌بنیان برای صنایع زیرساختی برق، آب و گاز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در نشست مشترک نیز که ظهر روز دوشنبه هشتم مردادماه ۱۴۰۳ برگزار شد، وضعیت پروژه‌های کلان گروه مپنا و اقتصاد انرژی از ابعاد گوناگون مورد بررسی قرار گرفت.
در این دیدار ستار شیرآلی، معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور ضمن اعلام حمایت این سازمان از فعالیت‌های مپنا به جهت جایگاه استراتژیک این گروه در توسعه زیرساخت‌های کشور گفت: نگاه حاکمیت به گروه مپنا یک نگاه راهبردی است، چرا که گروه مپنا در صنایع حیاتی کشور از جمله برق، آب و نفت و گاز منشا خیر و اثر بوده است.
به گفته مدیران مپنا در این نشست، در گروه مپنا ۲۷هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۷۵ شرکت زیرمجموعه فعالیت می‌کنند و زنجیره اشتغال این شرکت با شبکه پیمانکاران و تامین کنندگان آن به بیش از ۲۰۰هزار نفر می‌رسد.

در ادامه شیرآلی بر پیگیری سازمان بازرسی برای رفع چالش‌های گروه مپنا در حوزه اقتصاد برق، وصول مطالبات پروژه‌های انجام شده، انجام تهاترهای مالیاتی و بانکی و اتمام پروژه‌های نیمه تمام در تعامل با وزارت نیرو و سازمان‌های تابعه تاکید کرد.
او همچنین ضمن تایید اقدامات انجام شده گروه مپنا در خصوص توسعه فناوری‌ و همچنین ارتقای شفافیت عملکرد در اقتصاد و بازار سرمایه، خواستار تسریع و تسهیل واگذاری شرکت سرمایه‌گذاری برق و آب صبا به عنوان سهامدار اصلی گروه مپنا از طریق بازار سرمایه شد.
معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور در پایان به همکاران خود دستور پیگیری ویژه برای تسهیل وصول مطالبات مپنا از ذی‌نفعان، تهاترهای مالیاتی، تهاتر مطالبات گروه مپنا از دولت با بدهی این گروه به نظام بانکی و نیز رفع چالش‌های این گروه دانش بنیان در توسعه تولید برق تجدیدپذیر را صادر کرد.

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا