جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تحویل موقت واحد ۱۲ گازی نیروگاه سیکل ترکیبی رمیله به همت متخصصان گروه مپنا

واحد 12 گازی از فاز سوم نیروگاه سیکل ترکیبی رمیله به عنوان بزرگترین پروژه صادرات خدمات فنی مهندسی گروه مپنا در تاریخ 28 مهر 1403 توسط کارفرمای پروژه تحویل موقت شد.

پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی رمیله

پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی رمیله درصد قابل توجهی به ظرفیت برق کشور عراق افزوده است و سومین پروژه گروه مپنا در کشور عراق پس از پروژه‌های حیدریه نجف و الصدر است که باعث اشتغال‌زایی متخصصان و تکنسین‌های کشورهای ایران و عراق شده است.

این پروژه با تکیه بر دانش، تجربه و توان تخصصی گروه مپنا و شرکت توسعه نیروگاه‌های حرارتی مپنا در حوزه مدیریت پروژه‌های نیروگاهی، از سال 1395 آغاز شده است.

گفتنی است آخرین واحد گازی فاز سوم در بیست و نهم شهریور ماه 1403و آخرین واحد بخار فاز دوم در پنجم مهر ماه 1403 با شبکه سراسری برق عراق سنکرون شده بود و بر اساس برنامه، سه واحد بخار باقی مانده این پروژه تا سال 1405 راه اندازی و سنکرون خواهند شد و نیروگاه به ظرفیت نامی 3 هزار و 156 مگاوات خواهد رسید.

تکنولوژی ساخت نیروگاه و تامین تجهیزات اصلی پروژه بومی‌سازی شده و از توان حداکثری کارخانجات گروه مپنا در زمینه طراحی، تامین تجهیزات، نصب و راه اندازی در تحقق این مهم بهره برده است.

ابر پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی رمیله در 45 کیلومتری شهر بصره (منطقه رمیله شمالی) کشور عراق و 100 کیلومتری ایستگاه مرزی شلمچه واقع شده است. نیروگاه رمیله در چهار فاز مشتمل بر شش بلوک 526 مگاواتی جمعاً به ظرفیت اسمی 3 هزار و 156 مگاوات در شرایط ایزو قرار دارد.

با تحویل موقت این واحد، تعداد واحدهای نیروگاهی تحویل موقت شده توسط شرکت توسعه نیروگاه‌های حرارتی مپنا در مجموع به 120 واحد با ظرفیت 18هزار و 804 مگاوات رسید.

default
به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا