جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

افتتاح آزمایشگاه اتاق تست موتور سنگین شرکت لوکوموتیو مپنا

آزمایشگاه "اتاق تست موتور سنگین" شرکت مهندسی و ساخت لوکوموتیو مپنا افتتاح شد.

آزمایشگاه “اتاق تست موتور سنگین” شرکت مهندسی و ساخت لوکوموتیو مپنا افتتاح شد.
این آزمایشگاه، روز سه‌شنبه ۱۹ آذر ماه ۹۸ با حضور مدیرعامل گروه و جمعی از مدیران ارشد و کارشناسان مرتبط در کارخانه لوکوموتیوسازی مپنا آغاز به کار کرد.
آزمایشگاه اتاق تست موتور سنگین شرکت لوکوموتیو مپنا با دارا بودن دینامومتری خاص، از قابلیت آزمایش موتورهای سنگین تا توان 3600 کیلووات (حدود 4800 اسب بخار) برخوردار است. این طیف وسیع شامل موتورهای سنگین غیر ریلی از جمله موتورهای دیزل و گازسوز ایستگاهی در کاربری تولید برق، CHP و محرکه مکانیکی (Mechanical Drive)، موتورهای دریایی، موتورهای تاسیسات ساختمانی و …نیز خواهد بود.
در این آزمایشگاه، موتورهای بازسازی شده قبل از نصب، روی لوکوموتیوها و موتورهای تولید داخل نیز در مراحل پایانی ساخت با دینامومتر برخوردار از آخرین فناوری روز، مورد آزمون قرار می­گیرند. در این آزمایشگاه بیش از ۸۰ سنسور برای اندازه‌گیری پارامترهای ترمودینامیکی موتور و شرایط آزمون به کار رفته است. دینامومتر فوق می‌تواند موتور را در شرایط مختلف ارزیابی نماید و با تغییر بار وارده به موتور، نمودارهای توان و گشتاور بر حسب دور کاری استخراج شود. 
در این مجموعه، علاوه بر تست توان و گشتاور موتور، میزان مصرف سوخت، میزان آلاینده‌های خروجی، میزان صداهای اضافه موتور، نشتی روغن موتور، عملکرد توربو شارژها، تجهیزات داخلی و جانبی و …آزمایش می‌شوند.  
اتاق تست موتورهای سنگین شرکت مهندسی و ساخت لوکوموتیو مپنا به صورت پیوسته فعال است و به محصولات این کارخانه و شرکت‌های گروه مپنا و دیگر شرکت‌های صنعتی خدمات رسانی خواهد کرد.
تبدیل شرکت لوکوموتیو مپنا به یک پایگاه تولید دانش
در مراسم افتتاح اتاق تست موتور سنگین شرکت مهندسی و ساخت لوکوموتیو مپنا، دکتر عباس علی‌آبادی، با تقدیر از زحمات دست‌اندرکاران این پروژه، اولویت نخست این مجموعه را تولید محصول و اولویت دوم را تعریف پروژه‌هایی با اهداف بهبود عملکرد موتورهای کنونی دانست و گفت: با راه‌اندازی اتاق تست موتور، قطعا توان فنی شرکت لوکوموتیو مپنا افزایش می‌یابد.
مدیرعامل گروه مپنا با ارائه توصیه‌ها و پیشنهاداتی جهت توسعه اتاق تست موتور، تصریح کرد: با همکاری مشترک با شرکت‌های گروه و دیگر شرکت‌های داخلی متخصص، هم‌افزایی بیشتری نیز حاصل شده و موجب شتاب گرفتن رشد و توسعه فنی این پروژه خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در برخی شرکت‌های گروه مپنا، روندها به گونه‌ای است که کشورها و شرکت‌‎های زیادی که خودشان تولیدکننده محصولات حوزه انرژی هستند متقاضی محصولات شرکت‌های مپنا هستند و یا متقاضی آپگرید محصولات خود می‌شوند، بنابراین با راه‌اندازی اتاق تست، شرکت لوکوموتیو مپنا نیز به یک پایگاه تولید دانش و تحقیق و توسعه تبدیل شده و خدمات بسیاری به متقاضیان ارائه خواهد کرد.

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا