جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کشورهای جهان چگونه به پیشرفت استفاده از انرژی‌های بادی می‌اندیشند؟

گروه مپنا – در طول سال ۲۰۱۱، در حدود ۴۰ گیگاوات ظرفیت انرژی بادی در جهان عملیاتی شد و ظرفیت جهانی انرژی بادی با تقریبا ۲۰ درصد افزایش به میزان کل ۲۳۸ گیگاوات رسید. این میزان افزایش ظرفیت در این سال نسبت به دیگر تکنولوژی های تجدید پذیر (خورشیدی، زمین گرمایی و…) بیشتر بوده است.

گروه مپنا – در طول سال ۲۰۱۱، در حدود ۴۰ گیگاوات ظرفیت انرژی بادی در جهان عملیاتی شد و ظرفیت جهانی انرژی بادی با تقریبا ۲۰ درصد افزایش به میزان کل ۲۳۸ گیگاوات رسید. این میزان افزایش ظرفیت در این سال نسبت به دیگر تکنولوژی های تجدید پذیر (خورشیدی، زمین گرمایی و…) بیشتر بوده است.

طبق گزارش های جهانی در طول سال ۲۰۱۱ حدود ۵۰ کشور ظرفیت خود را در این زمینه افزایش داده اند و حداقل ۶۸ کشور گزارش هایی مبنی بر افزایش بیش از ۱۰ مگاوات داشته اند که ۲۲ کشور از بین آنها از مرز ۱ گیگاوات  گذشته و ۱۰ کشور برتر نزدیک به ۸۷% ظرفیت کل جهانی را به خود اختصاص داده اند.

در طول این بازه زمانی انتهای سال ۲۰۰۶ تا انتهای سال ۲۰۱۱ نرخ رشد ظرفیت تجمعی انرژی بادی به میانگین ۲۶ درصد رسیده بود. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۰ بیشتر ظرفیت توربین های جدید در کشورهای درحال توسعه بوده و بازارهای نوظهور بیشتر در کشورهای OECDبوده اند. کشورهای پیشرو در زمینه نصب های جدید توربین های بادی به ترتیب کشورهای چین، آمریکا، هند، آلمان و انگلستان هستند که کشور کانادا با فاصله کمی از آنها قرار دارد. اتحادیه اروپا ۲۳% از بازار جهانی و ۴۱% از ظرفیت کل جهانی انرژی بادی را به خود اختصاص داده است.

مقایسه مصرف انرژی بادی در چند کشور

کشور چین در حدود ۱۷٫۶ گیگاوات ظرفیت نصب شده جهان را در سال ۲۰۱۱ داشته  و ۴۴% از بازار جهانی را در دست داشته است به طوری که افزایش این میزان نسبت به سال ۲۰۱۰ با اندکی کاهش رو به رو بوده است که این باعث شده در سال ۲۰۱۱ برای اولین بار کشور چین نسبت به سال های قبل خود ظرفیت کمتری توربین های جدید بادی نصب کند. با این حال کشور چین ظرفیت تجمعی خود را به میزان ۶۲٫۴ گیگاوات تا انتهای سال ۲۰۱۱ رساند که بیش از یک چهارم ظرفیت کل جهانی است.

کشورآمریکا بیش از ۶٫۸ گیگاوات در سال ۲۰۱۱ به ظرفیت انرژی بادی خود اضافه کرده است که برای تامین انرژی ۲ میلیون خانه آمریکائی کافی بوده است و در نهایت ظرفیت کل خود را به ۴۷ گیگاوات رسانده است. ایالت تگزاس با ظرفیت کل نصب شده ۱۰٫۴ گیگاوات بیش از یک پنجم کل ظرفیت این کشور را به خود اختصاص داده است ولی در سال ۲۰۱۱ رهبری نصب جدید در دست کالیفرنیا با ۹۲۰ مگاوات بوده است و پس از آن ایلینوی با ۶۹۳ مگاوات و آیووا با ۶۴۷ مگاوات قرار دارند. از سال ۲۰۰۷ انرژی بادی ۳۵% از ظرفیت برق تولیدی این کشور را فراهم کرده است که بیش از دو برابر سهم زغال سنگ و انرژی هسته ای است.

اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۱ در حدود ۹٫۶ گیگاوات ظرفیت نصب شده جدید توربین بادی داشته که میزان کل ظرفیت نصب شده این منطقه را به ۹۴ گیگاوات رسانده است. ( این میزان معادل کل ظرفیت جهانی نصب شده انرژی بادی در سال ۲۰۰۷ بوده است).

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا