جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بازدید رییس آژانس انرژی‌های تجدیدپذیر جمهوری آذربایجان از کارخانجات گروه مپنا

در زمان حاضر، ۸۰ درصد برق تولیدی کشور توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد و گروه مپنا به‌عنوان یک بخش خصوصی توانمند در کشور، ماموریت دارد تا ۱۷ هزار مگاوات نیروگاه گازی را به سیکل ترکیبی تبدیل کند.

در زمان حاضر، ۸۰ درصد برق تولیدی کشور توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد و گروه مپنا به‌عنوان یک بخش خصوصی توانمند در کشور، ماموریت دارد تا ۱۷ هزار مگاوات نیروگاه گازی را به سیکل ترکیبی تبدیل کند.
رییس آژانس انرژی‌های تجدیدپذیر جمهوری آذربایجان و هیات همراه و همچنین معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، روز چهارشنبه ۲۶ شهریور از کارخانه‌ها و سایت نیروگاه بادی گروه مپنا در کهک قزوین بازدید کردند.
در جریان این بازدید، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، گفت: صنعت برق تصمیم دارد تا چهار سال آینده بازده نیروگاه‌های کشور را از ۳۷٫۵ درصد به بالای ۴۲ درصد برساند.
مهندس “هوشنگ فلاحتیان” اظهار داشت: در زمان حاضر، ۸۰ درصد برق تولیدی کشور توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد و گروه مپنا به‌عنوان یک بخش خصوصی توانمند در کشور، ماموریت دارد تا ۱۷ هزار مگاوات نیروگاه گازی را به سیکل ترکیبی تبدیل کند.
وی ادامه داد: گروه مپنا از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است و جمهوری آذربایجان می‌تواند از تجربه‌های این شرکت به‌خوبی استفاده کند.
همچنین در این بازدید، مدیرعامل گروه مپنا گفت: این بازدید که به دستور وزیر نیرو انجام شده است، می‌تواند آغاز خوبی برای همکاری‌های گسترده میان جمهوری آذربایجان و گروه مپنا باشد.
دکتر “عباس علی‌آبادی” ادامه داد: امیدوارم بازدید هیات آذربایجانی از کارخانه‌های توربین‌سازی، ژنراتورسازی، پره‌سازی و همچنین توربین‌های بادی گروه مپنا در کهک قزوین بتواند موجب گسترش همکاری‌های ایران با جمهوری آذربایجان باشد.
وی با بیان اینکه توربین‌های بادی گروه مپنا با بهترین کیفیت و فناوری روز ساخته شده است، تصریح کرد: گروه مپنا می‌تواند تمامی نیازهای جمهوری آذربایجان در زمینه ماشین‌های دوار و انرژی‌های تجدیدپذیر را تامین کند.
همچنین “حکیم بدلف” رییس آژانس انرژی‌های تجدیدپذیر جمهوری آذربایجان، خاطرنشان کرد: کشور ما نیز علاقمند است تا همکاری‌های مشترکی را با جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا