جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

حضور گروه مپنا در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق و اخذ لوح تقدیر شرکت برتر

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران با حضور ۳۴۳ شرکت داخلی و ۹۸ شرکت خارجی، هفدهم تا بیستم آبان ماه به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد. از میان شرکت های خارجی حاضر در نمایشگاه، ۴۸ شرکت به صورت مستقیم برای حضور ثبت نام کردند و سایر شرکت ها نیز در قالب نمایندگی های فعال در نمایشگاه حضور یافتند.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران با حضور ۳۴۳ شرکت داخلی و ۹۸ شرکت خارجی، هفدهم تا بیستم آبان ماه به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد. از میان شرکت های خارجی حاضر در نمایشگاه، ۴۸ شرکت به صورت مستقیم برای حضور ثبت نام کردند و سایر شرکت ها نیز در قالب نمایندگی های فعال در نمایشگاه حضور یافتند.
این رویداد با توجه به حضور تعداد قابل توجهی از شرکت های داخلی و خارجی و نیز بازدیدکنندگانی از فعالان و علاقه مندان عرصه تولید انرژی، بزرگترین محل گردهم آیی عرضه کنندگان و متقاضیان محصولات و خدمات صنعت برق در کشورمان محسوب می شود و بر این اساس، همزمان با اطلاع رسانی در خصوص آخرین فناوری ها، توجه ویژه ای به طراحی نیروگاه و فناوری مورد استفاده در نیروگاه های جدید به ویژه نیروگاه های بزرگ، تولید پراکنده، فناوری توربین گاز، انرژی های پاک، احداث نیروگاه های خصوصی و بازارهای داخلی و منطقه ای در آن نمود داشت.
مهندس حمید چیت چیان وزیر نیرو، مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، دکتر نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، مهندس فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و برخی دیگر از معاونان و مشاوران وزیر نیرو نیز در مقابل غرفه گروه مپنا حضور یافتند و از آخرین پیشرفت های مپنا در صنعت احداث نیروگاه کسب اطلاع نمودند.علاوه بر این، برخی اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در غرفه مپنا در خصوص پروژه های گروه در صنعت برق و مسائل مرتبط با مدیران و نمایندگان حاضر به گفت وگو پرداختند و بر حمایت قانونی کمیسیون انرژی و مجموعه مجلس از پیمانکاران بزرگ داخل کشور در عرصه های صنعتی تاکید کردند.
دکتر علی آبادی رییس هیات مدیره و مدیرعامل گروه مپنا در روز نخست این رویداد، ضمن حضور در نمایشگاه، دیدارها و مذاکراتی با مدیران وزارت نیرو و شرکت های حاضر و مدعوین داشت و در گفت وگو با نمایندگان رسانه ها، به بیان دیدگاه های خود در زمینه وجوه مختلف گروه مپنا و صنعت برق پرداخت.
رییس دفتر رییس جمهور در روز نخست این رویداد به ایراد سخن پرداخت و گفت: در دولت جدید قدرت برنامه ریزی و پیش بینی پذیری به اقتصاد ایران بازگشته و آرامشی که هم اکنون احساس می شود نیز نتیجه کاهش تورم است که موجب افزایش سرمایه گذاری به دلیل کاهش التهابات شده است.
محمدنهاوندیان، میزان هدر رفت برق در بخش تولید، توزیع و انتقال را قابل قبول ندانست و بر لزوم استفاده از ابتکارات جدید تاکید کرد و گفت: باید توجه داشت که بسیاری از مشکلات صنعت برق به خاطر مسائل بیرون صنعت است، از جمله تحمیل شرایط هدفمندی یارانه ها که باعث تضعیف صنعت برق کشور شد.
وی تصریح کرد: توانمندی ایران در نیروگاه سازی به گونه ای است که یکی از هفت کشور فعال در دنیا شده ایم و این افتخار بزرگی است. البته باید در فناوری های نو به صورت جدی کار کنیم. وی ادامه داد: دولت یازدهم در حمایت از نوآوری قدم برداشته و اعتبار صندوق نوآوری را در یک سال اخیر ۲۰ برابر کرده و از هرگونه ابتکاری نیز استقبال می شود و صنعت برق نیز از این امر مستثنی
نیست.
رییس دفتر رییس جمهور با تاکید بر لزوم برداشته شدن مشکلات خروج از رکود، گفت: آثار سیاست های انضباط مالی و پولی بلافاصله خود را نشان دادند، به گونه ای که برخی بخش ها رشد مثبت شان شروع شده است. بودجه وزارت نیرو نیز به گونه ای دیده شده که افق پرداخت کامل تعهدات وجود داشته باشد؛ امیدواریم با بهبود شرایط در لایحه بودجه سال ۱۳۹۴امکان بیشتری فراهم شود و مناسبت درون صنعت برق با قدرت بیشتر پیش رود.
نهاوندیان افزود: صنعت برق پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به هاب منطقه را دارد، اما لازمه آن مناسبات خوب بین المللی است که بازار گشایی و حضور رقابتی در بازارها را حاصل می کند.
وی با تاکید بر افق روشن مذاکرات ۱+۵ به دلیل عملکرد مثبت دولت، تصریح کرد: هم اکنون در مذاکرات حق غنی سازی ایران به رسمیت شناخته شده و همه متوجه شده اند که ما به دنبال اهداف صلح آمیز هستیم.نهاوندیان در پایان تاکید کرد: در شرایطی هستیم که کشورها نگاه خوش بینانه به مناسبات بین المللی، رفع تحریم های غیر قانونی و مذاکرات بین المللی با ایران دارند و دیگر نمی شود نسبت به اقتصاد ایران غفلت کرد.
وزیر نیرو نیز در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق سخن گفت و توسعه صادرات و صنعت برق را مهم ترین مساله این وزارت خانه خواند و تاکید کرد که توسعه صادرات یکی از اصلی ترین مولفه های خروج از رکود است.
حمید چیت چیان با تاکید بر این که نخستین مساله برای وزارت نیرو، توجه به صادرات در صنعت برق است، گفت: در سال ۱۳۹۱، ۵۲ درصد، در سال ۱۳۹۲، ۳۵ درصد و در چهار ماهه اول سال جاری ۹۲ درصد از صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور مربوط به صنعت آب و برق بوده و در کشورهایی چون عراق، عمان، سریلانکا، تاجیکستان، ارمنستان و سوریه درحال ساخت نیروگاه هستیم یا نیروگاه ساخته ایم.
وی با تاکید بر ظرفیت توانمندی صنعت برق گفت: ارتقای کیفیت محصولات و خدمات، ایجاد هماهنگی بین نهادهای مختلف بانکی، بیمه ای و … تسهیل شرایط فعالیت صنعت و پیش بینی این امر در لوایح و تنوع بخشی به محصولات متناسب با نیاز به بازارهای هدف صادراتی در دستور کار قرار دارد.
وزیر نیرو با تاکید بر بزرگی بازار ایران که پشتوانه بسیار خوبی برای توفیق بازار صادراتی شده است، گفت: درسال های گذشته، صنعت برق با مشکلات مالی مواجه بوده اما این موضوع مورد توجه خاص دولت قرار گرفته و چه در لایحه خروج از رکود و حمایت از تولید و چه در لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ به این امر پرداخته شده است و این موارد موجب خروج شرکت ها از این وضعیت مالی و توسعه فعالیت آن ها می شود.
چیت چیان همچنین با تاکید بر چشم انداز صنعت برق خاطرنشان کرد: این صنعت در آستانه تحول کمی و کیفی قرار دارد و باید از نظر کمی، سالانه هفت تا هشت درصد ظرفیت های موجود در بخش توزیع، انتقال و تولید را افزایش دهیم.
وی با تاکید بر این که در پنج سال آینده ۳۳ هزار مگاوات بر ظرفیت نیروگاهی کشور افزوده می شود، توضیح داد: ۱۶ هزار مگاوات نیروگاه گازی بزرگ در دستور کار برای تبدیل به سیکل ترکیبی در سه سال آینده است و در این صورت، هشت هزار مگاوات توربین بخار افزوده می شود و این موضوع باعث صرفه جویی سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان در مصرف سوخت گاز خواهد شد.
وزیر نیرو با تاکید بر این که از توربین گاز با راندمان بالاتر، پس از این در نیروگاه ها استفاده خواهد شد، اظهار داشت: امیدواریم گروه مپنا در این زمینه پیش قدم شود و این نوع توربین ها در کشور ساخته شود. همچنین استفاده از واحدهای کوچکCHP و DG مورد توجه است که از نظر راندمان و کیفیت تحول عظیمی محسوب می شود.
شایان ذکر است، نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران که بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری کشور در این حوزه به شمار می آید، همواره میزبان جمع کثیری از شرکت های توانمند داخلی و خارجی در حوزه برق و انرژی بوده است تا شرکت های فعال در این صنعت بتوانند دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدید دست اندرکاران و متخصصان این صنعت قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازارها و سمت و سوی رشد این صنعت، فعالیت ها و نوآوری های آتی خود را هدایت کنند.

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا