جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مپنا در دومین کنگره ملی صنعت حفاری ایران و همایش اندازه‌گیری هیدروکربن‌ها در صنایع نفت و گاز حضور می‌یابد

دومین کنگره ملی صنعت حفاری ایران با هدف توسعه، بومی‌سازی و به کارگیری فناوری‌های جدید، ۱۲ و ۱۳ اسفند ماه توسط پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌شود.

دومین کنگره ملی صنعت حفاری ایران با هدف توسعه، بومی‌سازی و به کارگیری فناوری‌های جدید، ۱۲ و ۱۳ اسفند ماه توسط پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌شود.

برگزاری هم‌اندیشی فعالان صنعت حفاری با هدف بررسی چالش‌های موجود این صنعت و ارائه راهکارهای علمی و بنیادی برپا خواهد شد.

“بررسی چالش‌های پیش روی توسعه صنعت حفاری، تلاش در جهت بومی کردن تکنولوژی صنعت حفاری، استفاده از تجارب فنی مدیران متخصص حفاری، طرح مشکلات حفاری در جامعه علمی و آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی” از جمله اهداف برگزاری این رویداد اعلام شده است.

سخنرانی مدیران ارشد وزارت نفت در حوزه صنعت حفاری، ارائه مقالات علمی و فنی صنعت حفاری، ارائه موضوعات مورد کاوی (Case Studies) از طرف شرکت‌های فعال در این صنعت،کارگاه‌های آموزشی و معرفی برترین پروژه‌های حفاری از نظر کیفیت، مدت زمان انجام و هزینه از مهم‌ترین برنامه‌های این کنگره به حساب می‌آید.

همچنین دومین همایش اندازه‌گیری هیدروکربن‌ها در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، ۱۳ و ۱۴ اسفند ماه به همت دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌شود.

این همایش با هدف شناسایی ظرفیت‌های موجود در کشور در موضوع میترینگ (اندازه گیری کمّی)، تلاش در جهت آموزش عملی و نظری موضوعات مختلف مرتبط با میترینگ، تلاش در جهت معرفی حساسیت‌های موضوع میترینگ در کشور و لزوم توجه بیشتر شرکت‌ها و مراکز تحقیقاتی به آن، رصد فناوری‌های نوین در میترینگ و معرفی آن‌ها به شرکت‌های داخلی، توسعه دانش میترینگ در کشور در جهت رفع مشکلات، دسترسی به دانش طراحی و ساخت انواع سیستم‌های میترینگ و پرووینگ مورد نیاز در کشور، تلاش در جهت ایفای نقش موثرتر در استانداردهای ملی و بین‌المللی، با توجه به شرایط خاص کشور در منطقه و معرفی پتانسیل‌های موجود در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور در جهت رفع مشکلات میترینگ در کشور برگزار می‌شود.

انواع فناوری‌های مربوط به میترینگ (اندازه گیری کمّی) نفت، گاز و فرآورده (تک فازی و چند فازی)، استانداردهای ملی و بین‌المللی در اندازه‌گیری نفت، گاز و فرآورده، عملیات پرووینگ و کالیبراسیون انواع میتر در صنعت، نگهداری و تعمیرات تجهیزات اندازه گیری فناوری‌های نوین در اندازه‌گیری کمّی نفت، گاز و فرآورده و نیز حقوق اندازه گیری، محورهای تخصصی دومین همایش اندازه‌گیری هیدروکربن‌ها در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اعلام شده است.

گروه مپنا نیز به عنوان یکی از شرکت­های مطرح در نفت و گاز و فعال در صنایع حفاری و میترینگ و به منظور معرفی قابلیت‌ها و افزایش سطح همکاری­ها، با اختصاص دو غرفه‌‌ در این رویدادها حضور دارد و نمایندگان گروه متشکل از بخش‌ نفت و گاز در دومین کنگره ملی صنعت حفاری ایران در پژوهشگاه صنعت نفت و نمایندگان این بخش و شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا) در همایش تخصصی اندازه‌گیری هیدروکربن‌ها در صنایع نفت و گاز در دانشگاه علم و صنعت و غرفه مپنا حضور خواهند داشت.

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا