جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

غرفۀ مپنا، میزبان وزیر نیرو و سرشناسان صنعت برق

در نخستین روز آغاز به‌ کار پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران، غرفۀ گروه مپنا میزبان حمید چیت­چیان، وزیر نیرو و معاونان و مدیران ارشد این وزارت­خانه و جمعی از فعالان صنعت برق بود.

در نخستین روز آغاز به‌ کار پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران، غرفۀ گروه مپنا میزبان حمید چیت­چیان، وزیر نیرو و معاونان و مدیران ارشد این وزارت­خانه و جمعی از فعالان صنعت برق بود.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق، روز یکشنبه هفدهم آبان، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و در حضور وزیر نیرو آغاز به‌ کار کرد تا نمایندگان شرکت­های مختلف ایرانی در کنار همتایان خود از کشورهای ژاپن، کره جنوبی، چین، آلمان، ترکیه، اسپانیا، آمریکا، کانادا، بلژیک، هنگ‌کنگ، سوئد، جمهوری چک، سوئیس، تایوان، امارات، فنلاند، اوکراین و هلند، جدیدترین محصولات و خدمات خود را در معرض دید متخصصان و صاحب­نظران صنایع برقی قرار دهند.

حمید چیت‌چیان در مراسمِ افتتاحیه این نمایشگاه، افزایش همکاری‌ها میان شرکت‌های ایرانی و خارجی را موجب ارتقای کیفیت محصولات داخلی و افزایش مراودات تجاری بین­المللی خواند و گفت: “محصولات صنعت برق ایران برای نیروگاه‌ها، شبکه‌های برق، خطوط انتقال و توزیع به ۲۵ کشور جهان عرضه می­شود.”

وزیر نیرو مهم­ترین مسئلۀ صنعت برق کشور را “عدم توازن میان هزینه‌ها و درآمدها” دانست و اظهار امیدواری کرد در چارچوب قانون هدفمندی یارانه‌ها، تعادل منطقی و مناسبی میان هزینه‌ها و درآمدهای صنعت برق ایجاد شود.

چیت‌چیان خاطرنشان کرد: “تا پنج سال آینده برقی که تولیدکنندگان داخلی و خارجی تولید کنند، به صورت تضمینی خریداری می‌شود. این تولیدکنندگان پس از پنج سال می‌توانند برق تولیدی را به صورت رقابتی در بورس انرژی عرضه کنند. همچنین برقی که از انرژی‌های تجدیدپذیر تولید شود به مدت ۲۰ سال به صورت تضمینی خریداری خواهد شد.”

وزیر نیرو گفت: “تکیۀ اصلی کشور به استفاده از محصولات و خدمات داخلی برای تامین نیازهای صنعت برق است، اما برای مقابله با سکون یا پسرفت و ایجاد رقابت، نیازمندِ افزایش مراودات بین‌المللی هستیم. این موضوع در دوران پساتحریم با جدیت در دستور کار دولت و وزارت نیرو قرار دارد.”

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا