جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
سیستم های یکپارچه برق و کنترل توربین های گاز و بخار

سیستم کنترل گاورنر توربین گاز و بخار

سیستم کنترل گاورنر توربین گاز و بخار

در هر دو نوع توربین گاز و بخار، پارامترهای ترمودینامیکی اعم از فشار، دما، سرعت و جریان سیال دارای مقادیر لحظه‌ای بزرگ و همچنین تغییرات آنی بوده و در صورت عدم استفاده از استراتژی‌های کنترلی مناسب، بروز آسیب به تجهیزات و حتی آسیب‌های جانی به پرسنل اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

استراتژی‌های کنترلی توربین، در دو دسته مجزا طبقه‌بندی می‌شوند. دسته نخست مربوط به کارکردهای عادی کنترلی است که برای تجهیزات جانبی و فرعی توربین مورد استفاده قرار گرفته و به‌طور معمول در سیستم DCS نیروگاه اجرا می‌شود.

 

دسته دوم که از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است، وظیفه کنترل پارامترهای داخلی توربین نظیر سرعت، دما، فشار و همچنین توان خروجی را برعهده دارد و در قالب یک بسته کنترلی مجزا با نام سیستم گاورنر ارایه می‌شود. بدیهی است که سیستم گاورنر توربین می‌بایست از سرعت پاسخ دهی و ایمنی بالاتری برخوردار بوده و استانداردهای طراحی و ساخت ویژه‌ای در آن به‌کار گرفته شوند.

شرکت برق و کنترل مپنا (مِکو) با تمرکز بر طراحی و ساخت سیستم‌های کنترل و الکتریک نیروگاه و بر اساس قرارداد انتقال دانش فنی طراحی و ساخت با شرکت زیمنس آلمان، سیستم کنترل و گاورنر توربین‌های گاز و بخار را تولید می‌کند.

پیمایش به بالا