جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

انتشار گازهای گلخانه‌ای در چرخه طول عمر انواع منابع انرژی

طرفداران زغال سنگ و گاز طبیعی، اغلب استدلال می‌کنند که انتشار گازهای گلخانه‌ای مربوط به روند بهره‌برداری از تأسیسات منابع انرژی تجدیدپذیر و تهیه مواد اولیه آن، نسبت به استفاده از زغال سنگ و گاز طبیعی، مزایای محیط زیستی آنچنان متفاوتی ندارند.

بر اساس یک آنالیز گسترده شامل ۴۰۰ مقاله تحقیقاتی که توسط آزمایشگاه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر آمریکا گردآوری شده، مجموع انتشار گازهای گلخانه‌ای در چرخه طول عمر انرژی‌های بادی و خورشیدی، بسیار کمتر از انتشار گازهای گلخانه‌ای در دوره مشابه توسط زغال سنگ است. در واقع، انرژی خورشیدی در هر کیلووات ساعتِ تولیدی به نسبت زغال سنگ، حدود ۲۰ برابر و انرژی باد هم در حدود ۸۰ برابر با محیط زیست سازگارتر هستند.

در مقایسه با گاز طبیعی نیز، انرژی خورشیدی حدود ۱۰ برابر کمتر و انرژی باد نیز در حدود ۴۰ برابر کمتر، گِرَم دی اکسید کربن در هر کیلوات ساعت منتشر می‌کنند.

در نهایت می‌توان نتیجه گرفت که سرمایه‌گذاری بر روی انرژی‌های تجدیدپذیر، راه حل مناسبی برای کم کردن آسیب به محیط زیست است. زمان آن فرا رسیده که انرژی‌های تجدیدپذیر به عنوان نماد شکوفایی تکنولوژی در آینده، قدم به قدم جایگزین انرژی‌های سوختی و فسیلی به عنوان نماد شکوفایی اقتصادیِ گذشته شوند.

پیمایش به بالا