جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عصر جدید انرژی

انرژی، نبض زندگی روزمره ماست؛ نیروی محرکه خانه، ماشین و لوازم الکترونیکی.

در طول دو دهه گذشته، تغییر عظیمی در شیوه تولید و استخراج انرژی با توجه به تغییرات آب و هوایی، ایجاد شده‌است.

این اینفوگرافی، درباره افزایش استفاده روز افزون از فناوری‌های مربوط به انرژی پاک و مواد اولیه‌ای که انرژی آنها را تأمین می‌کند، توضیح می‌دهد.

سیاست‌های دولت، کاهش هزینه‌های تولید و آگاهی از تغییرات آب و هوایی، همگی در پذیرش افزایش تصاعدی فناوری‌های انرژی سبز نقش داشته‌اند. در سال ۲۰۲۱، سهم بازار جهانی از خودروهای الکتریکی به چیزی در حدودی ۱۶/۴ میلیون خودرو رسید که نسبت به سال ۲۰۲۰، ۶۰٪ افزایش داشته‌است.

در کنار خودروهای الکتریکی، فناوری‌های انرژی‌های تجدیدپذیر در حال تسخیر بازار انرژی هستند. در سال ۲۰۲۱، انرژی‌های تجدیدپذیر ۱۶٪ از کل انرژی‌های مصرفی را تأمین می‌کردند که نسبت به سال ۲۰۰۰، ۸٪ فزایش داشته‌است، که این میزان بیشتر مربوط به انرژی‌های خورشیدی و بادی است. از سال ۲۰۱۸ تاکنون، این انرژی‌ها ۸۰٪ از سهم انرژی‌های تجدیدپذیر را تأمین کرده‌اند.

فلزات پشت پرده انرژی‌های پاک نیز اما بسیار مورد توجه هستند. این فلزات، کلید ساخت و توسعه ظرفیت انرژی‌های پاک هستند.

در حقیقت، برای ظرفیت ۱ مگاواتی در مزارع سلول‌های خورشیدی، بیش از ۲۸۰۰ کیلوگرم مس استفاده می‌شود. نیروگاه‌های بادی با توجه به میزان سیم‌هایی که برای اتصالاتشان مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای ظرفیت ۱ مگاوات به بیش از ۸۰۰۰ کیلوگرم مس نیاز دارند. همین‌طور خودروهای الکتریکی، از باتری‌های لیتیومی – یونی استفاده می‌کنند از مواد معدنی متفاوتی از جمله گرافیت، مس، نیکل و لیتیوم ساخته می‌شوند.

در عصر جدید انرژی، تأمین داخلی این مواد، تضمین استقلال انرژی و کاهش اتکا به واردات به منزله کلید خواهد بود.

پیمایش به بالا