جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

معرفی توگا به عنوان مرجع پاسخگویی به کاربران واحدهای V94.2

در مراسم اختتامیه “ششمین همایش کاربران واحدهای سیکل ترکیبی و گازی V94.2” شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا) به جهت راه‌اندازی سامانۀ ارتباط با مشتریان به عنوان مرجع پاسخگویی به پرسش‌ها و ارتباط با کاربران این واحدهای نیروگاهی معرفی شد.

در مراسم اختتامیه “ششمین همایش کاربران واحدهای سیکل ترکیبی و گازی V94.2” شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا) به جهت راه‌اندازی سامانۀ ارتباط با مشتریان به عنوان مرجع پاسخگویی به پرسش‌ها و ارتباط با کاربران این واحدهای نیروگاهی معرفی شد.

در بیانیۀ رسمی و پایانی این همایش، “هفده بند” مصوب و قرائت شد که در میان آنها، بند هشتم بر ارتقای خدمات پس از فروش در گروه مپنا تاکید داشت. در بند دیگری از این بیانیه نیز گروه مپنا به عنوان مرجع ارائۀ پاسخ‌های مناسب دربارۀ “اشکالات سیستم اعلام و اطفای حریق ZENER” معرفی شد.
در این مراسم، “جمال‌الدین عزیزی” مدیرعامل شرکت تولید برق دماوند دربارۀ اهمیت برگزاری این همایش گفت: «پس از شش سال که از برگزاری این همایش می‌گذرد، معتقدم این سمینار به پختگی و قوام مناسبی رسیده است. خودش راهکارهایش را جلو می‌برد و امیدواریم با ارائۀ نوآوری‌ها، شاهد دستیابی به نتایج بهتر باشیم.»
مهندس عزیزی ادامه داد: «از تمامی کارکنان نیروگاه‌های کشور که برغم مشکلات فراوان در این همایش حاضر شدند، تشکر می‌کنم زیرا آنان بازوی کار و همراه ما هستند. از انجمن صنفی نیروگاه‌های کشور نیز که مبدع این همایش است، سپاسگزارم.»
مدیرعامل شرکت تولید برق دماوند افزود: «هم‌اکنون در مجموعۀ نیروگاه‌های دولتی ۱۰ واحد V94.2 فعال است یعنی از ۱۶۰ توربین گازی V94.2 بالای ۹۰ درصد آنها در بخش خصوصی فعالیت می‌کند.» وی ادامه داد: «ارزش این همایش وقتی مشخص‌تر می‌شود که به کلیدواژه “اقتصادِ برق” توجهی ویژه داشته باشیم. برگزاری این همایش‌ها به افزایش درآمد بخش خصوصی نیز منجر می‌شود.»
وی همچنین هشدار داد: «در بخش کارفرمایی صنعت برق با سیر نزولی قیمت‌ها مواجه هستیم به این معنا که در هشت ماه گذشته، نرخ خرید برق از تولیدکنندگان ۲۰ درصد کاهش داشته است. پیش‌بینی می‌شود که در کوتاه‌مدت نیز شاهد روندِ رو به بهبودی نباشیم. نیروگاه‌ها فشار زیادی برای ادامۀ فعالیت‌هایشان تحمل می‌کنند. در شرایطی که با کاهش درآمدها مواجهیم، برگزاری این همایش‌ها باید معطوف به ارائۀ راهکارهای علمی و افزایش دانش باشد.»
مهندس عزیزی به اشاره به بخشنامه‌‌ای که اول آبان امسال صادر شده است، گفت: «در این بخشنامه تاکید شده که برق باید صرفاً از نیروگاه‌های دولتی خریداری شود که این وضعیت عرصۀ رقابت را از بین می‌برد. برای ۶ هزار مگاوات برق، باید ۳۶ هزار مگاوات نیروگاهِ بخش خصوصی با هم رقابت کنند. این‌ها چالش‌هایی است که صنعت برق با آنها مواجه است و برای حل آنها به همفکری نیاز هست.»
از دیدگاه این فعال عرصۀ تولید برق، “اگر خروجی همایش‌های کاربران واحدهای سیکل ترکیبی و گازی V94.2 به مرحلۀ اجرایی برسد، رقمی معادل ۱۰۰ میلیون دلار سودآوری برای کشور به همراه خواهد داشت.” مهندس عزیزی پیشنهاد کرد که “انجمن صنفی نیروگاه‌های کشور برای تمام شرکت‌کنندگان در دوره‌های بعدی همایش، گواهینامه آموزشی صادر کند تا در سوابق آنان لحاظ شود” زیرا به گفته وی، “شرکت در این همایش‌ها، ارزشی معادل با حضور در دوره‌های آموزشی شصت ساعته دارد.”

تقدیر از برترین‌ها، تجلیل از درگذشته‌ها

مدیرعامل شرکت تولید برق دماوند در بخش دیگری از سخنان خود، یاد و خاطرۀ مرحوم مهندس “محمد ابراهیم مصلی”، مدیر عامل فقید بخش برق گروه مپنا را گرامی داشت و گفت: «ایشان از جمله عزیزانی بود که در طول عمر با برکت خود برای نصب و راه‌اندازی این واحدهای نیروگاهی تلاش بسیار کرد. متاسفیم که دیگر در میان ما نیست و از خداوند برای او طلب آمرزش و رحمت داریم.»
مراسم اختتامیه این همایش با اهدای جوایز و لوح یادبود به نویسندگان مقالات برتر ادامه یافت. در بخش ارائه حضوری، بیشترین امتیاز به “مجید درودیان” با ۹۴/۵ امتیاز به واسطه نگارش مقاله‌ای با عنوان “دستگاه کنترلر کارت‌های Auma”رسید. رتبه دوم با ۹۲/۵ امتیاز به “احمد آل‌احمد” با ارائۀ مقاله “سامانه پایش شعله برای حفاظت از محفظه‌های احتراق در توربین گاز” اختصاص یافت و مقام سوم نیز به “علی‌اصغر سلیمانی” برای ارائه مقاله “برنامه محاسبه دمای هوای ورودی به توربین گازی V94.2” رسید. همچنین “روح‌الله فضلعلی”، “امیرحسین اسحاقی فیروزآبادی”، “اکبر گودرزی”، “هانی ابریشم‌دار” و “احمد بالازاده” به ترتیب مقام‌های بعدی را کسب کردند و از آنها تقدیر شد.
بخش بعدی این مراسم، تقدیر از حامیان همایش از جمله گروه مپنا و معرفی غرفۀ برتر بود. جایزه و لوح یادبود بهترین سخنران مراسم به پروفسور “مسعود رستم‌آبادی” تعلق یافت و کارگاه “بهبود در هزینه‌های بهره‌برداری و مهندسی LTE” نیز به عنوان کارگاه برتر شناخته شد.

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا