جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مپنا حفاری چاه شماره ۱۷ میدان دانان را به پایان رساند

مپنا نیوز - عملیات حفاری چاه شماره 17 میدان نفتی دانان توسط «شرکت حفاری مپنا نور کیش»، از شرکت‌های زیرمجموعه بخش نفت و گاز گروه مپنا، با موفقیت به انجام رسید. حفاری، تکمیل و جریان‌دهی این میدان که دبی آن در حدود 1000 بشکه در روز است توسط دکل حفاری «نور 2» انجام شده است. تاکنون 7 حلقه چاه به شماره‌های ۱۰، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، 17 و ۱۸ در میدان نفتی دانان حفاری و تکمیل شده است. در بخش تحت الارض این پروژه که توسط شرکت حفاری مپنا انجام می‌شود عملیات مهندسی، تامین کالا و حفاری بیش از 77 درصد پیشرفت داشته است. بر اساس برآوردها، حفاری، تکمیل و جریان‌دهی چاه شماره 16 این میدان توسط دکل حفاری «نور 1» نیز تا حدود یک ماه آینده انجام خواهد شد. ...

مپنا نیوز – عملیات حفاری چاه شماره ۱۷ میدان نفتی دانان توسط «شرکت حفاری مپنا نور کیش»، از شرکت‌های زیرمجموعه بخش نفت و گاز گروه مپنا، با موفقیت به انجام رسید.
حفاری، تکمیل و جریان‌دهی این میدان که دبی آن در حدود ۱۰۰۰ بشکه در روز است توسط دکل حفاری «نور 2» انجام شده است.
تاکنون ۷ حلقه چاه به شماره‌های ۱۰، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۷ و ۱۸ در میدان نفتی دانان حفاری و تکمیل شده است. در بخش تحت الارض این پروژه که توسط شرکت حفاری مپنا انجام می‌شود عملیات مهندسی، تامین کالا و حفاری بیش از ۷۷ درصد پیشرفت داشته است. بر اساس برآوردها، حفاری، تکمیل و جریان‌دهی چاه شماره 16 این میدان توسط دکل حفاری «نور ۱» نیز تا حدود یک ماه آینده انجام خواهد شد.
بر اساس برآورد «شرکت نفت مناطق مرکزی ایران» که کارفرمای این پروژه است با حفر ۱۱ حلقه چاه در میدان نفتی دانان، تولید نفت در این میدان در حدود ۱۱ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت. تاکنون با حفاری و جریان‌دهی چاه‌های مذکور، تولید روزانه از میدان نفتی دانان به میزان حدودی ۹۰۰۰ بشکه در روز افزایش پیدا کرده است.
طرح نگهداشت و افزایش تولید میدان نفتی دانان طی قراردادی در سال ۱۳۹۷ توسط «شرکت نفت مناطق مرکزی ایران» به گروه مپنا واگذار و از دی‌ماه سال ۱۳۹۸ آغاز شد. پیش‌بینی می شود با ادامه روند موجود، بخش تحت الارض این قرارداد تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۱ به پایان برسد.

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا