جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

افتتاح ایستگاه شهرک آزمایش در خط ۶ و مدافعان سلامت در خط ۷ مترو

مپنا نیوز - ایستگاه شهرک آزمایش و ایستگاه مدافعان سلامت در خطوط شش و هفت مترو تهران به بهره‌برداری رسید.

مپنا نیوز – ایستگاه شهرک آزمایش و ایستگاه مدافعان سلامت در خطوط شش و هفت مترو تهران به بهره‌برداری رسید.
مهندسی، تدارک و ساخت و اجرای کلیه تجهیزات الکتریکال و مکانیکال خط شش مترو تهران توسط کنسریومی متشکل از بانک شهر، گروه مپنا، شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا، شرکت سابیر بین‌الملل انجام می‌شود.  
سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در مراسم بهره‌برداری ایستگاه مترو شهرک آزمایش گفت: بعد از افتتاح ایستگاه مرزداران در اردیبهشت ماه سال جاری، امروز نوبت به بهره‌برداری ایستگاه شهرک آزمایش رسیده تا به این ترتیب محدوده میانی خط ۶ مترو تکمیل شده و عملکردی یکپارچه و پیوسته پیدا کند. این ایستگاه در محدوده میانی خط ۶ مترو به طول ۷.۵ کیلومتر قرار دارد و حدفاصل ایستگاه‌های دانشگاه تربیت مدرس و شهید ستاری را تکمیل می‌نماید.
ایستگاه شهرک آزمایش در منطقه‌ای پرترافیک و متراکم از منطقه ۲ و همجوار با بزرگراه‌های شیخ فضل الله نوری و جلال آل احمد واقع شده است. این ایستگاه عمیق‌ترین ایستگاه خط ۶ بوده و با استفاده از ورق‌های کامپوزیت رنگی و نورپردازی خاص روی سقف و دیواره‌ها، جلوه بصری ویژه‌ای دارد.
با افتتاح ایستگاه شهرک آزمایش، فاز دوم پروژه خط 6 مترو تهران به پایان رسیده است و به گفته علی امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) اجرای فاز سوم در اولویت عملیات اجرایی مترو قرار دارد. فاز سوم جزو بخش میانی خط ۶ محسوب می‌شود که از جهت مسافرگیری و عبور از مرکز شهر بسیار مهم است و با توجه به آنکه فاز سوم خط شش با ایستگاه هفت تیر در خط یک و همچنین ایستگاه میدان ولیعصر (عج) در خط سه ایستگاه تقاطعی دارد، اهمیت راه‌اندازی آن را دوچندان نموده است.
این مراسم، روز پنج‌شنبه 27 خرداد، با حضور رئیس جمهور (به صورت ویدئو کنفرانس)، شهردار تهران، مدیر عامل مترو تهران و جمعی از مدیران شهری و اعضای شورای شهر و مدیر عامل شرکت احداث وتوسعه ریلی مپنا برگزار شد.

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا