جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهره‌برداری از فاز شمالی خط ۶ مترو تهران با مشارکت گروه مپنا

فاز شمالی خط شش مترو تهران با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

مشارکت گروه مپنا در این پروژه از طریق شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا و سابیر بین‌الملل انجام شده است. مپنا در پروژه خط شش مترو تهران، مسئول طراحی، تهیه، ساخت، حمل، نصب، راه‌اندازی، آموزش و تامین قطعات یدکی و تجهیزات الکتریکال و مکانیکال (E&M) است.

خط شش مترو تهران به طول 31 کیلومتر، از شهرک کن در شمال غربی تهران آغاز و با گذر از خیابان‌ها و بزرگراه‌های مهم پایتخت، به منطقه دولت‌آباد در جنوب شرقی تهران می‌رسد. همچنین مسیر توسعه جنوبی خط شش مترو از دولت‌آباد آغاز و نهایتاً در ایستگاه حرم عبدالعظیم پایان می‌یابد تا این خط با طول 38 کیلومتر به طولانی‌ترین خط مترو خاورمیانه تبدیل شود.

فاز شمالی این خط به طول 5.5 کیلومتر و شامل پنج ایستگاه است که در این مرحله سه ایستگاه اصلی آن شامل شهر زیبا، شهران و کوهسار به طور کامل و دو ایستگاه دیگر به شکل عبوری افتتاح شدند. 

مراسم بهره‌برداری از فاز شمالی خط شش مترو تهران روز سه‌شنبه هجدهم مهر 1402 با حضور «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور، استاندار تهران، شهردار تهران، رئیس شورای شهر پایتخت و جمعی از مسئولان به همراه «علی امام»، مدیرعامل بخش حمل و نقل گروه مپنا و اعضای هیئت مدیره شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا برگزار شد.  

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا